  • 1. Data: 2005-04-01 13:11:13
    Temat: Skreślenie na fakturze VAT
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Można dokonać skreślenia na fakturze VAT?
    Mój program niepotrzebnie dopisuje jeden wyraz. Nie ma możliwości zmiany.
    Można skreślić?
    Skreślenie dotyczy dopisku typu "wystawiono na podstawie dokumentu xxxx".
    Podpisać sie przy skreśleniu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 2. Data: 2005-04-01 15:01:09
    Temat: Re: Skreślenie na fakturze VAT
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    wiadomości news:d2jhi4$jk6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Można skreślić?
    > Skreślenie dotyczy dopisku typu "wystawiono na podstawie dokumentu xxxx".

    Nie, to absolutnie niedopuszczalne.

  • 3. Data: 2005-04-01 16:06:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <v...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Nie, to absolutnie niedopuszczalne.

    Nie ma zakazu poprawiania dokumentów własnych.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-04-01 23:01:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Apr 2005, Jan Werbiński wrote:

    > + Podpisać sie przy skreśleniu?

    IMHO - zaparafować.
    I oczywiście to samo skreślać na kopiach... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-02 10:14:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Snake Plissken <v...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, to absolutnie niedopuszczalne.

    A to dlaczego? Wystawiasz fakturę, kopia musi mieć identyczną treść jak
    oryginał. Więc skreśl też na kopii. I tyle.

    Znowu święta wiara w papier. Czasem w sklepach wypisują mi faktury ręcznie.
    Czasem pomylą się gdzieś w obliczeniach i... piszą wszystko od początku.
    Raz kobita trzy razy pisała calutką fakturę...

    Owszem, skreślenia sprowokują US do kontroli ten faktury u kontrahenta,
    ale co z tego wyniknie? Że wszystko się zgadza.

    Chyba że - wzorem wątku pt. "Faks faktury" - US uzna, że faktura przed
    skreśleniem, w momencie wydrukowania stała się prawdziwą fakturą, więc
    trzeba było ją korygować notą/korektą.

    P.

  • 6. Data: 2005-04-04 02:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Apr 2005, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ A to dlaczego? Wystawiasz fakturę, kopia musi mieć identyczną treść jak
    >+ oryginał. Więc skreśl też na kopii. I tyle.

    Zgoda. Całkowita :)
    [...]
    >+ Chyba że - wzorem wątku pt. "Faks faktury" - US uzna, że faktura przed
    >+ skreśleniem, w momencie wydrukowania stała się prawdziwą fakturą, więc
    >+ trzeba było ją korygować notą/korektą.

    Ależ do tego nie ma podstaw.
    Jak już pisał Samotnik: nie ma zakazu poprawiania WŁASNYCH
    dokumentów ! Zabronione jest poprawianie dokumentów *obcych*.
    Więc nawet uznanie iż faktura "przed poprawką" była kompletnym
    dokumentem w niczym nie obniży jej "wiarygodności" :)
    Natomiast rzeczywiście należy zadbać o zgodność treści
    kopii (może być kilka !) z oryginalem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)