  • 1. Data: 2004-10-08 10:42:05
    Temat: czym poprawic Faktura VAT
    Od: "simon_" <s...@i...pl>

    witam,

    odkrylem kilka faktur w ktorych naglowku nie ma slowa VAT,
    tzn. jest np. Faktura XX/X/2004. Nie wiem jak to sie stalo (
    cos pewnie z drukarka albo programem)

    Jak je poprawic? (sa wystawione przez nasza firme) -
    nota od odbiorcy czy faktury korygujace?

    pozdr

    Simon

  • 2. Data: 2004-10-08 10:55:45
    Temat: Re: czym poprawic Faktura VAT
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > cos pewnie z drukarka albo programem)
    >
    > Jak je poprawic? (sa wystawione przez nasza firme) -
    > nota od odbiorcy czy faktury korygujace?

    No, IMHO niczym, bo to nie są faktury VAT. Moim skromnym zdaniem w
    świetle przepisów taka operacja niczym się nie różni od tego, jakbyś
    chciał z chusteczki kawiarnianej z napisem 'mam cię w dupie' zrobić
    fakturę VAT. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-10-08 11:45:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Samotnik wrote:

    >+ <s...@i...pl> napisal(a):
    >+ > odkrylem kilka faktur w ktorych naglowku nie ma slowa VAT,
    [...]
    >+ No, IMHO niczym, bo to nie są faktury VAT.

    Co mnie dziwi to to że kontrahenci je przyjęli.
    Bo teraz to ONI mają problem :[ (zakładam że VAT odliczyli).

    IMHO... IMHO powinni być skłonni do uczestniczenia w seansie
    polegającym na tajemniczym zniknięciu kartek z napisem "faktura"
    a raczej pojawieniem się w ich miejcu kartek z napisem "faktura VAT" :>

    Chociaż... Simonie, jesteś pewien że tam NIE BYŁO i NIE MA
    napisu VAT dopisanego ręcznie ?? (i na oryginale i kopii :)) ?
    Jakiegoś przepisu nakazującego aby cały dokument był
    drukowany technologią offsetową, laserową, termosublimacyjną
    czy inną sobie nie przypominam ;)
    Takoż nie ma zakazu poprawiania dokumentów *własnych*.
    A zasady poprawiania dokumentów własnych określa kierownik
    jednostki ;)

    >+ Moim skromnym zdaniem w
    >+ świetle przepisów taka operacja niczym się nie różni od tego, jakbyś
    >+ chciał z chusteczki kawiarnianej z napisem 'mam cię w dupie' zrobić
    >+ fakturę VAT. ;)

    ...przez dopisanie słów "faktura VAT" u góry, zapodanie daty wystawienia
    oraz deklarację wystawcy i odbiorcy ? ;>
    Po podaniu kwoty VAT - od takiej chusteczki VAT się NALEŻY ! :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-08 11:51:50
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "simon_" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak je poprawic? (sa wystawione przez nasza firme) -
    > nota od odbiorcy czy faktury korygujace?

    Tylko nie faktury korygujace... Dajze spokoj, dopisz tam po prostu slowo
    VAT, albo wydrukuj nowe egzemplarze (ze starymi datami) i podmien u siebie
    oraz kontrahentow.

    marekz

  • 5. Data: 2004-10-08 13:49:50
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "simon_" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    Możesz wydrukować w Word'zie. Przecież nie wszystkie muszą być
    z Twojego programu. Tam możesz dopisać co chcesz.

    J.K.

  • 6. Data: 2004-10-09 17:59:55
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > ...przez dopisanie słów "faktura VAT" u góry, zapodanie daty wystawienia
    > oraz deklarację wystawcy i odbiorcy ? ;>
    > Po podaniu kwoty VAT - od takiej chusteczki VAT się NALEŻY ! :]

    lektura tejże dyskusji, znacząco podniosła mój poziom humoru (z całym
    szacuneczkiem dla wagi problemu), niemniej jednak sama odkryłam u siebie
    pewną ułomność wystawianych faktur gdyż jestem małą podatniczką (dosłownie i
    po fiskusowemu) a moje faktury nie maja dopisku MP ani terminu płatności.
    Problem w tym, że raczej nie jestem w stanie wyprostować wszystkich faktur,
    które poszły w świat, w związku z czym zastanawiam się jaka może być
    ewentualna konsekwencja tej niedoskonałości?

    pozdrawiam
    ewka

  • 7. Data: 2004-10-11 13:49:21
    Od: "simon_" <s...@s...pl>

    > Co mnie dziwi to to że kontrahenci je przyjęli.
    > Bo teraz to ONI mają problem :[ (zakładam że VAT odliczyli).

    tez mnie to dziwi, ale nikt tego nie zauwazyl - ciekawe czy US by
    zauwazyl - wszyscy widza napis Faktura i jakis numer wiec
    nawet sie nie przygladaja....

    > IMHO... IMHO powinni być skłonni do uczestniczenia w seansie
    > polegającym na tajemniczym zniknięciu kartek z napisem "faktura"
    > a raczej pojawieniem się w ich miejcu kartek z napisem "faktura VAT" :>
    to napewno :-) (no chyba ze nie odliczali...)

    > Chociaż... Simonie, jesteś pewien że tam NIE BYŁO i NIE MA
    > napisu VAT dopisanego ręcznie ?? (i na oryginale i kopii :)) ?
    moze i bylo..... :-) , ale niestety to zaladnie nie wyglada i troszke
    smierdzi....

    dzieki za pomoc

    i pozdr

    Simon_

  • 8. Data: 2004-10-11 16:13:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, simon_ wrote:
    [...]
    >+ > Chociaż... Simonie, jesteś pewien że tam NIE BYŁO i NIE MA
    >+ > napisu VAT dopisanego ręcznie ?? (i na oryginale i kopii :)) ?
    >+ moze i bylo..... :-) , ale niestety to zaladnie nie wyglada

    Esteta się znalazł ;>

    >+ i troszke smierdzi....

    Czym ??

    Znaczy NIE WOLNO wystawić takiej faktury w której część treści
    jest wydrukowana (ramki i tytuły tabelek *na przykład*) a część
    wpisywana ręcznie (kwoty na przykład) ?
    Albo że nie wolno WYSTAWCY poprawić danych na f-rze ? :)

    Oczywiście zdaję sobie sprawę że można "załapać się" na takie pytanie
    "od kogoś" celem udowodnienia że wielbłądem się nie jest (na przykład).
    Stąd wcale nie zdziwi mnie "seans" ;)

    Ale... ale przyznam że przeciwwskazań do poprawienia SWOJEJ f-ry
    (zgodnie z zasadami poprawiania dokumentów księgowych) nie
    znam (jak ktoś zna to GŁOŚNO krzyczeć poproszę !!) - o wspomnianym
    wyżej "częściowo ręcznym" wypełnianiu f-ry (a może na kto ktoś
    zna "zakaz" ??) nie wspominając...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)