  • Data: 2015-04-13 18:11:50
    Temat: Re: darowizna SD-Z2
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    platformowe głupki wrote:
    > dzieki,
    > a babeczka w US dała mi jeszcze taki druczek:
    >
    > F-ORG/OB4/02
    > "Umowa darowizny kwoty pieniężnej"
    >
    > co to za "wytrych"?

    Chyba po to, zeby ludziom ułatwic zebranie danych.
    Przeciez taka umowa i tak nie jest nic warta, bo umowa darowizny musi
    miec forme notarialna, zeby byla wazna.

    Przydatne, ze sobie ludzie uświadomili, ze jak nie podpadają pod
    zwolnienie z art $A czyli SD-Z2 to musza uwazac na sumy darowizn z
    ostatnich pieciu lat.

    Tak apropos ty tez uwazaj.

    Dam ci przykład.

    Przepis o naliczeniu podatku od darowizn jest taki,

    Sumuje sie wszystkie darowizny po tej samej osobie, oblicza nalezny
    podatek od takiej sumy darowizn i odejmuje od tego podatek juz zaplacony.

    Teraz z polskiego na nasze.

    Dostajesz dzisiaj 100 tys zl. Składasz druk SD-ZD2 i podatek wynosi zero.

    Jutro dostajesz od mamy "złotówkę" i nic z tym nie robisz, no bo
    przeciez....

    Mija 6 miesiecy od darowania tej złotówki i wzywa cię US w celu złożenia
    deklaracji podatkowej i zapłacenia podatku od darowizny.
    Pomijam fakt, jak sie US o tej darowiznie dowiedział. Zyczliwy?

    No wiec US nalicza ci podatek.
    Suma darowizn z ostatnich 5 lat wynosi 100 001 zł. (Czyż nie?)

    OD tego naliczasz podatek wynoszacy (np.) 7000 zł i odejmujesz podatek
    zapłacony od poprzednich darowizn (czyli zero złotych, bo przeciez
    zlozyles SD-Z2 poprzednio)

    Razem od "złotówki" pozostaje ci do zapłacenia 7000 zł.

    Wniosek:
    Przez najblizsze 5 lat zgłaszaj wszystkie darowizny o ktorych US moze
    sie niechcacy dowiedziec, (nawet darowanego loda) aż ta "duza"
    darowizna wypadnie z 5letniego okienka sumowania.

    No chyba, ze suma dorwizn nie odbiega znacznie od 9637 zł, czyli tak czy
    sik zwolnionych podatku niezaleznie od zglaszanie tegoz.

    Gdzie twi błąd w rozumowaniu?
    Otóż nigdzie.
    Brakuje przepisu zwalniajacego z "sumowania" darowizny uprzednio
    złgoszone na SD-Z2.

    No mozna by sie czepiac, ze darowizna na SD-Z2 nie miała w ogole
    naliczonego podatku w wysokosci zero złotych bo art 4A mowi o
    zwolnieniu z podatku a nie naliczeniu podatku w wysokosci zero zł (no
    ale nie niepodlegaiu pod podatek)

    Ale jak chcesz sie przeczołgać przez wszystkie instancje sądowe, aż do
    TK, który orzeknie, że ze wzgledu na dobro budzetu państwa nie może
    przyznać ci racji to proszę bardzo.