    From: "manfred" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna czy sprzedaż ????
    Date: 2 Mar 2005 17:42:37 +0100

    Mam podobny problem tylko że w moim przypadku darczyńcami są dziadkowie.Jestem
    ich wnukiem.Moja babcia posiada mieszkanie własnościowe i jest włascicielem
    mieszka tam z dziadkiem czy w takim razie robiąć na mnie darowizne takze bede
    mógł odliczyć dwie kwoty wolne od podatku? Bo w sumie dziadek tez sie zrzeka
    na moją żecz?

    > Jeżeli właścielem będzie 1 osoba to wówczas będziesz mogła od nie dostać
    > 9 637 zł darowizny ogólnej
    > drugie 9 637 jeśli oświadczysz, że  darowiznę przeznaczysz na cele
    > mieszkaniowe
    > twojemu meżowi będzie mogła dać tyle samo
    > od reszty zapłacisz podatek.
    > Jeżeli w tej chwili domek jest własnością obojga to każdy znich może dać
    > tyle samo, czyli to wszystko jeszcze x 2.

    Tutaj już sie pogubiłem .Mieszkanie jest wycenione na 90 tys zł w takim razie
    20.556-822.20zł to rozumiem zostaje 69444 zł czyli od tego odejmuje 9637zł od
    babci i 9637zł od dziadka(dobrze sobie to wymysliłem?) zostaje 50170zł.Jestem
    żonaty czy w takim razie te same kwoty mogą przejść na żone?po 9637zł?
    A na koniec-kto w moim przypadku zostanie głownym właścicielem tego mieszkania?