    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna czy sprzedaż ????
    Date: Wed, 02 Mar 2005 16:18:03 -0600

    Cavallino wrote:

    > I tak może, darowizny też liczą się do spadku.

    A zdaje się z ostatnich 10 lat tylko.

    > Jak dziadkowie to I grupa czyli nie ma różnicy, spadek czy darowizna?

    W sumie masz rację.
    Tak mi się jakoś podatek liczyło, bez faktu, ze to mieszkanie.
    Za dużo rzeczy naraz człowiek robi.
    Przestaje się udzielać na grupie, bo zaczynam głupoty pisać.

    Art. 14. 1. Wysokość podatku ustala się w zależności od grupy
    podatkowej, do której zaliczony jest nabywca.
    2. Zaliczenie do grupy podatkowej następuje według osobistego stosunku
    nabywcy do osoby, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa
    majątkowe.
    3. Do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:
    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia,
    synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów;
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i
    małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków,
    małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych;
    3) do grupy III - innych nabywców.