  • Data: 2005-10-05 20:51:59
    Temat: Re: darowizna od rodzica
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Oct 2005, aga_agnieszka wrote:

    > Jeżeli jest to darowizna od rodzica żadnego podatku sie nie płaci.
    > Ja mam mieszkanie na tate i wiem ze jak bedzie chcial mi je "podarować" to
    > nic nie zapłace

    A co to ma do przypadku z pytania ?
    Zwolnienie "dla ciebie" to:
    +++
    Art. 16.
    1. W przypadku nabycia budynku mieszkalnego lub jego części,
    lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość,
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego
    oraz wynikających z przydziału spółdzielni mieszkaniowych:
    prawa do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym
    domu mieszkalnym [...]
    - nie wlicza się do podstawy opodatkowania ich wartości do
    łącznej wysokości nieprzekraczającej 110 m2 powierzchni
    użytkowej budynku lub lokalu.
    ---

    Gdzie tu widzisz zwolnienie dla DZIAŁKI ?
    I wnoszę o sprawdzenie tekstu pod podpisem (moim ;)).

    > Użytkownik "Melwin" <m...@o...int.pl> napisał
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?