    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna srodka trwalego (samochod)
    Date: Wed, 30 Apr 2014 17:00:26 +0200

    > To zdecydowanie nie.
    > Nie ma podstaw ani do "wywalania z kosztów" ani "doliczania do
    > przychodu". Do przychodu dolicza się PRZYSŁUGUJĄCĄ zapłatę, a przy
    > darowiźnie darczyńcy nie przysługuje nic :)
    > Za cenę "opóźnienia kosztu" (w postaci amortyzacji, zamiast zaliczenia
    > w koszty wydatku wprost) uzyskuje się brak wymogu "nabycia w celu"
    > (wystarczy "wykorzystywanie w celu") oraz brak podlegania pod przepis
    > art.23.1.49 (tam jest wyraźnie "niezaliczonych do środków trwałych").
    >
    > pzdr, Gotfryd

    ale co z vat-em ?
    przy wprowadzaniu st do ewidencji (wykup z leasingu za kilkanascie tys.)
    odliczylem 60% vatu z faktury zakupu (jednorazowo w miesiacu
    nastepujacym po wykupie). czy jesli teraz zlikwiduje ten srodek trwaly z
    celem na darowizne, to musze robic jakies korekty vat ? jesli tak to jak
    ? pytam, bo sorry, nie rozumiem tego mechanizmu do konca...