  • 11. Data: 2014-05-01 00:04:42
    Temat: Re: darowizna srodka trwalego (samochod)
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Nie bez powodu pominąłem tę część pytania ;)
    > O ile zasady ogólne rozliczania "po 1/5" kiedyś tam usiłowałem
    > przeczytać, o tyle nowelizacji "samochodowej" nie tknąłem.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Z grubsza należy zwrócić proporcjonalnie za 5 lat od odliczenia VAT-u.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2014-05-01 12:31:13
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-01 00:04, Pete pisze:

    > Z grubsza należy zwrócić proporcjonalnie za 5 lat od odliczenia VAT-u.

    na jakiej podstawie skoro nie następuje sprzedaż tylko darowizna ?

  • 13. Data: 2014-05-01 21:33:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 May 2014, news wrote:

> [...]

    Dla ST w ogólności (co wiem) czy "samochodowej" w szczególności
    (czego nie wiem)?

    > na jakiej podstawie skoro nie następuje sprzedaż tylko darowizna ?

    Na postawie "czynności zrównanej ze sprzedażą" (w tym przypadku:
    zwolnioną), albo jak kto woli, "przeznaczenia na cele nieopodatkowane".
    W przypadku ogólnym taka jest właśnie zasada - za okres pozostający
    do końca tego czegoś co przypomina amortyzację (okres 5-letniego
    rozliczania odliczenia), jeśli przedmiot odliczenia przestaje
    służyć celom opodatkowanym, trzeba cofnąć odliczony podatek.
    Ale czy samochody nie mają jakiejś specregulacji tego nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-05-05 10:20:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-01 12:31, news pisze:

    > na jakiej podstawie skoro nie następuje sprzedaż tylko darowizna ?

    Art. 90b. ?

    --
    Pete

  • 15. Data: 2014-05-05 10:21:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Dla ST w ogólności (co wiem) czy "samochodowej" w szczególności
    > (czego nie wiem)?

    samochodowej.
    Art. 90b

> [...]
    > służyć celom opodatkowanym, trzeba cofnąć odliczony podatek.
    > Ale czy samochody nie mają jakiejś specregulacji tego nie wiem.

    "Zmiana wykorzystania"

    --
    Pete

  • 16. Data: 2014-05-06 15:56:10
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-05 10:21, Pete pisze:

    > samochodowej.
    > Art. 90b

    > "Zmiana wykorzystania"

    no dobrze, a jeśli odczekam do końca amortyzacji, to będę mógł darować
    auto bez tego typu konsekwencji ? po prostu likwidacja środka trwałego ?
    bez żadnych odliczeń/naliczeń (vat) ?

  • 17. Data: 2014-05-06 18:00:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-06 15:56, news pisze:

    > no dobrze, a jeśli odczekam do końca amortyzacji, to będę mógł darować
    > auto bez tego typu konsekwencji ? po prostu likwidacja środka trwałego ?
    > bez żadnych odliczeń/naliczeń (vat) ?

    Amortyzacja nie ma nic do tego.
    Na zwrot VAT masz 60 miesięcy (z wyjątkiem aut o wartości poniżej
    15tys). A amortyzacja to 30 miesięcy.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2014-05-07 20:28:39
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-06 18:00, Pete pisze:

    > Amortyzacja nie ma nic do tego.
    > Na zwrot VAT masz 60 miesięcy (z wyjątkiem aut o wartości poniżej
    > 15tys). A amortyzacja to 30 miesięcy.

    nic z tego nie rozumiem....

    ustawodawca dal prawo odliczena (czyli de facto przeniesienia w koszty
    brutto dzialalnosci) 60% vat przy kupnie auta (2 lata leasingu
    operacyjnego + 3 lata amortyzacja wykupionego przedmiotu leasingu).
    to mam ten vat zwracac jak pozbede sie auta po 5 latach uzytkowania ?
    ile z tego vatu mam zwrocic ? caly ?
    a ile po 4 latach uzytkowania ? caly czy w proporcjonalnej czesci do
    czasu amortyzacji (łącznie, czy tego drugiego) ?

  • 19. Data: 2014-05-07 20:53:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-07 20:28, news pisze:

> [...]
    > a ile po 4 latach uzytkowania ? caly czy w proporcjonalnej czesci do
    > czasu amortyzacji (łącznie, czy tego drugiego) ?

    AFAIR 1/60 odliczonego VATu za każdy miesiąc brakujący do 60 miesięcy.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2014-05-07 23:43:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2014, news wrote:

    > W dniu 2014-05-06 18:00, Pete pisze:
    [...]
> [...]
    > dzialalnosci) 60% vat przy kupnie auta (2 lata leasingu operacyjnego + 3 lata
    > amortyzacja wykupionego przedmiotu leasingu).

    Jeszcze raz, tak jak napisał Pete: to nie ma nic wspólnego z amortyzacją!
    Napisałem "przypomina amortyzację".

    > to mam ten vat zwracac jak pozbede sie auta po 5 latach uzytkowania ?
    > ile z tego vatu mam zwrocic ? caly ?

    Nic.

    > a ile po 4 latach uzytkowania ? caly czy w proporcjonalnej czesci do czasu
    > amortyzacji (łącznie, czy tego drugiego) ?

    Proporcjonalny do tych 5 lat, nie do amortyzacji.
    Mechanizm podobny, ale nie ma związaku z amortyzacją dla dochodowego.
    Tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    512,20140401,art-90-95-odliczanie-czesciowe-podatku-
    oraz-korekta-podatku.html

    pzdr, Gotfryd