    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 1 May 2014 21:33:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: darowizna srodka trwalego (samochod)

    On Thu, 1 May 2014, news wrote:

> [...]

    Dla ST w ogólności (co wiem) czy "samochodowej" w szczególności
    (czego nie wiem)?

    > na jakiej podstawie skoro nie następuje sprzedaż tylko darowizna ?

    Na postawie "czynności zrównanej ze sprzedażą" (w tym przypadku:
    zwolnioną), albo jak kto woli, "przeznaczenia na cele nieopodatkowane".
    W przypadku ogólnym taka jest właśnie zasada - za okres pozostający
    do końca tego czegoś co przypomina amortyzację (okres 5-letniego
    rozliczania odliczenia), jeśli przedmiot odliczenia przestaje
    służyć celom opodatkowanym, trzeba cofnąć odliczony podatek.
    Ale czy samochody nie mają jakiejś specregulacji tego nie wiem.

    pzdr, Gotfryd