  • 1. Data: 2002-02-12 18:22:23
    Temat: data w pkpir
    Od: "misia" <b...@w...pl>

    Witam Wszystkich!
    Moje pytanie : Księguję FV (koszt) w PKPIR w dacie otrzymania FV a nie w
    dacie wystawienia tej FV. Niektóre FV otrzymuję pocztą po ok. tygodniu,
    czasami jest to inny m-c. FV księguję raz dziennie. W większości przypadków
    data wystawienia to data otrzymania FV, gdybym jednak księgowała wszystkie
    FV z datą wystawienia ich a nie otrzymania, to nie byłaby zachowana w PKPIR
    chronologia dat. Czy postępuję prawidłowo? Beata

  • 2. Data: 2002-02-14 00:19:30
    Temat: Re: data w pkpir
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Liczy sie data wystawienia faktury. To ze faktura "szl"a dlugo moze miec
    wplyw jedynie na kwestie "odliczenia" z niej VAT'u. VAT mozna odliczyc w
    miesiacu wystawienia faktury lub w nastepnym. Pozniej juz nie.

  • 3. Data: 2002-02-14 08:46:26
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-02-14 01:19, Użytkownik Kiciek napisał:
> [...]
    > moze miec wplyw jedynie na kwestie "odliczenia" z niej VAT'u. VAT
    > mozna odliczyc w miesiacu wystawienia faktury lub w nastepnym.

    Mała ale zasadnicza rózniac - VAT można odliczyc, z małymi wyjątkami,
    w miesiącu _otrzymania_ faktury lub w nastepnym.
    Dlatego własnie jeżeli faktura nie dotrze do kupującego może on
    odliczyc VAT w miesiącu otrzymania duplikatu lub w nastepnym.

    A poza tym odpowiadając na pytanie,co zrobic jeżeli faktury nie da się
    wpisac pod data wystawienia bez naruszania chronologii, nie udzieliłeś
    _żadnej_ odpowiedzi.
    Równie dobrze na pytanie "co zrobic jeżeli sie pośliznąłem i złamałem
    nogę" mozna odpowidzieć "uważać jak się chodzi".
    Więc po co pisac po próznicy?

    Beato, jeżeli nie możesz wpisać faktury pod data wystawienia, wpisz ją
    pod datą otrzymania i na dokumencie wpisz date otrzymania. Chyba że
    możesz zmienić system codziennego wpisywania faktur na wpisywanie
    wszystkich na koniec miesiąca.
    Oczywiście program do prowadzenia KPiR rozwiązałby większośc
    poroblemów - z zasady każdy taki program posiada bufor, który pozwala
    na księgowani faktur z mozliwością poprawek i przesunięć. Zapisujesz
    wszystko "na sztywno" dopiero przy zamknięciu miesiąca.
    Takie proste programy mozna kupić juz za niewielkie pieniądze.
    Napisz na priva to Ci coś doradzę.

    Publicznie nie bede reklamować nikogo bo zaraz dostane po głowie :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-02-14 12:50:12
    Temat: Re: Re: data w pkpir
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 14 Feb 2002 09:46:26 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

    >Publicznie nie bede reklamować nikogo bo zaraz dostane po głowie :-))

    A dlaczego nie? Każdy na tej grupie wypowiada swoje prywatne zdanie,
    oparte na własnych doświadczeniach i uważam, że może sobie reklamować
    lub ganić do woli. Sens porad tutaj właśnie na tym polega, że pozwala
    oddzielić ziarno własnych doświadczeń od plew folderów reklamowych.

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-02-14 14:33:39
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    > Mała ale zasadnicza rózniac - VAT można odliczyc, z małymi wyjątkami,
    > w miesiącu _otrzymania_ faktury lub w nastepnym.

    Tak wlasnie napisalem

    > Dlatego własnie jeżeli faktura nie dotrze do kupującego może on
    > odliczyc VAT w miesiącu otrzymania duplikatu lub w nastepnym.

    W pytaniu nie bylo mowy o "niedotarciu" faktury tylko o jej opoznionym
    dotarciu

> [...]
    > Równie dobrze na pytanie "co zrobic jeżeli sie pośliznąłem i złamałem
    > nogę" mozna odpowidzieć "uważać jak się chodzi".

    Udzielilem odpowiedzi na pierwsza czesc pytania. Co do drugiej to nie wiem
    bo uzywam programu. Lesze 50 % czy zero ?

  • 6. Data: 2002-02-14 17:42:33
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Napisałeś, cytuję:

    > Liczy sie data wystawienia faktury. To ze faktura "szl"a dlugo moze miec
    > wplyw jedynie na kwestie "odliczenia" z niej VAT'u. VAT mozna odliczyc w
    > miesiacu wystawienia faktury lub w nastepnym. Pozniej juz nie.
    ^^^^^^^^^^^
    Słowo w słowo. Amnezja?

    > W pytaniu nie bylo mowy o "niedotarciu" faktury tylko o jej opoznionym
    > dotarciu

    Rozumiem że słowo "analogia" jest ci równie obce jak pamiętanie wlasnych
    wypowiedzi?

    > Udzielilem odpowiedzi na pierwsza czesc pytania. Co do drugiej to nie wiem
    > bo uzywam programu. Lesze 50 % czy zero ?

    Lepsze zero niz wprowadzanie w błąd.
    Pytanie było jedno, niczego dziewczynie nie poradziłeś, problem pozostał w
    całości.
    Jeżeli zależało Ci na "daniu głosu" i zwróceniu na siebie uwagi, to może tu
    właśnie odniosłes te 50% sukcesu.
    Gratulacje. Zawsze to coś.

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-02-15 17:30:52
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Moja odpowiedz brzmiala :

    "Liczy sie data wystawienia faktury. To ze faktura "szl"a dlugo moze miec
    wplyw jedynie na kwestie "odliczenia" z niej VAT'u. VAT mozna odliczyc w
    miesiacu wystawienia faktury lub w nastepnym. Pozniej juz nie."

    Chcialbym zaznaczyc czesc "moze miec wplyw jedynie na kwestie odliczenia z
    niej VATu".

    "Jedynie" oznacza iz nie ma wplywu na inne rzeczy (wtym na zapis w pkpir).

    Twoja odpowiedz :

    "Beato, jeżeli nie możesz wpisać faktury pod data wystawienia, wpisz ją
    pod datą otrzymania i na dokumencie wpisz date otrzymania."

    Czy nie wychodzi na jedno ???
    Wpisuje jak juz dostanie i nic na to nie poradzi.
    A wydaje mi sie ze problem odliczenia VATu jest wazny jezeli chodzi o wpis
    do pkpir poniewaz jezeli nie zostaly zachowane terminy to moze wpisac tylko
    bruttem ? Zgodzisz sie, czy tez nie ?

    Co do slowa "analogia" to masz 100 % racji - jest mi ono obce. Ale moze
    sprawdze w slowniku. Coz nie kazdy mam mature, os tudiach nie wspominajac.