    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [do czepialskich] :)
    Date: Thu, 24 Jan 2008 23:09:48 +0100

    On Thu, 24 Jan 2008, t...@o...pl wrote:

    > http://podatki.pl/szkolenia/zatrudnianie-umowy-cywil
    noprawne.php5

    > A potem się dziwicie że "wszyscy" myślą że są zatrudnieni :)

    :)
    A tak w kwestii formalnej: Twój post natchnął mnie do zadania googlowi
    zgrabnego pytania.
    Wszyscy wiemy, że jak bumerang powracają opinie usiłujące wcisnąć, że
    przez "zatrudnienie" można rozumieć jakąkolwiek formę zarobkowania,
    przy czym wysuwający tę tezę czasem oburzają się na pytanie czy
    zatrudniają np. TP S.A. (albo innego telekoma), a co ja mogę
    za to, że w sugestii nie zawężają zbioru "zatrudnionych"? :)

    Wynik wydał mi się interesujący:

    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=8093
    25) zatrudnieniu - oznacza to wykonywanie pracy na podstawie stosunku
    pracy, stosunku służbowego oraz umowy o pracę nakładczš.

    Lista jest ZAMKNIĘTA, acz nie jest rozciągnięta "z urzędu" na całe
    prawo, co trzeba przyznać (bo zapis zawiera "ilekroć w ustawie").

    Tyle, że z braku laku, dopóki jest to jedyna definicja (i nie ma
    innej w randze ustawy), trzeba przyjąć że "zatrudnienie" oznacza
    "zatrudnienie w rozumieniu ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    bezrobociu".

    Zna ktoś INNE prawnie *teraz* obowiązujące definicje zatrudnienia?
    :)
    Owo "teraz" zastrzegam, bo przypadki terminu "zatrudnienie" dotyczące
    osób nie nazywanych "pracownikami" znam, ale odnoszą się one do
    czasów sprzed aktualnego Kodeksu Pracy, ustawy o zatrudniu itp,
    dajmy na to "przymusowe zatrudnienie żołnierzy w kopalniach"
    (występuje w UoPDoOF).

    pzdr, Gotfryd