    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dokładanie się do czynszu
    Date: Fri, 28 Mar 2008 23:53:05 +0100

    On Fri, 28 Mar 2008, witek wrote:

> [...]

    Skoro wyciąłeś akurat ten kawałek cytatu (IMO mniej ważny), to jasne
    jest iż miałem na myśli przychód z nieodpłatnych świadczeń.
    To tak dla porządku ;)

    > A na kim ciąży obowiązek zapłaty czynszu, jeśli całe mieszkanie jest
    > wynajęte. Na właścicielu czy mieszkającym?

    Czekaj, co usiłujesz powiedzieć, wprowadzając absurdologię z płaceniem
    przez właściciela?
    Skoro *każdy mieszkający* jest odpowiedzialny solidarnie, to zobowiązanie
    za czynsz jest *jego własnym* zobowiązaniem (wobec wynajmującego, dla
    uproszczenia przyjmijmy że właściciela). Przychód (z nieodpłatnego...)
    uzyskuje jeśli NIE płaci.

    Czyli:
    - podnajemca płaci najemcy: najemca ma przychód, jeśli ten przychód jest
    "właściwy" to jednocześnie zalicza w koszty stosowną część czynszu
    który sam płaci pokrywając w 100% przychód, ma papierkologię, nie
    ma podatku
    - podnajemca płaci właścicielowi: najemca nie ma przychodu z tytułu
    czynszu, najemca nie ma przychodu z nieodpłatnego swiadczenia,
    podnajemca nie ma przychodu z nieodpłatnego swiadczenia, jeśli
    kwota "podczynszu" jest "właściwa" (dlatego wspominałem o *obiektywnym*
    kryterium wyznaczenia części czynszu) to nie można również czepiać
    się "swiadczenia częsciowo odpłatnego". Jedyny przychód ma właściciel,
    TAKI SAM (przychód) jak "tylko od głównego najemcy", tyle samo
    papierków, tyle samo podatku.

    pzdr, Gotfryd