  • 11. Data: 2010-12-28 09:35:54
    Temat: Re: dostarczanie faktur
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ifcaf7$49v$1@news.onet.pl...

    > nie wiem, jak w Twoim przypadku, ale słowa kluczowe z posta inicjującego
    > wątek:
    >
    > "FVAT, usługi telekomunikacyjne, Klienci, abonament, Siedziba firmy ,
    > świadczona usługa"
    >
    > wskazują na to, że prawdopodobnie mowa jest o dostawcy publicznie
    > dostepnych usług telekomunikacyjnych.
    >
    > Pytanie pomocnicze: czy jeśli znajdę sie w geograficznym zasięgu Twoich
    > usług, będę mógł zawrzeć umowę i zostać abonentem?

    ZTCW ustawa wprowadza definicję publicznego dostawcy usług telekom i nakłada
    na niego szereg obowiązków. Mali dostawcy są z tych obowiązków zwolnieni z
    powodu nie kwalifikowania się do tej definicji. Przykładowo mali nie mają
    obowiązku stelefonizowania wsi, a duzi muszą.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-12-28 09:47:00
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jan Werbinski wrote:
> [...]
    > obowiązków zwolnieni z powodu nie kwalifikowania się do tej
    > definicji. Przykładowo mali nie mają obowiązku stelefonizowania wsi,

    Mylisz z "przedsiebiorca telekomunikacyjnym o znaczacej pozycji rynkowej
    na danym rynku detalicznym"... Art.80 nie odwoluje sie do tej definicji
    i dotyczy *kazdego* dostawcy publicznie dostepnych uslug
    telekomunikacyjnych.

    Wieslaw

  • 13. Data: 2010-12-28 09:48:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > na danym rynku detalicznym"... Art.80 nie odwoluje sie do tej definicji i
    > dotyczy *kazdego* dostawcy publicznie dostepnych uslug

    Niemożliwe.
    Wytłumacz mi w jaki sposób ma przedsiębiorca dostarczyć fakturę za
    korzystanie z hotspotu lub prepaida GSM?

  • 14. Data: 2010-12-28 10:00:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 10:48, Jan Werbinski pisze:

    > Niemożliwe.
    > Wytłumacz mi w jaki sposób ma przedsiębiorca dostarczyć fakturę za
    > korzystanie z hotspotu lub prepaida GSM?

    Na jego żądanie, od momentu złożenia żądania, na wskazany adres - to
    wyraźnie jest opisane we wspomnianym art. 80. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2010-12-28 10:05:27
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Niemożliwe. Wytłumacz mi w jaki sposób ma przedsiębiorca dostarczyć
    > fakturę za korzystanie z hotspotu lub prepaida GSM?

    Dla prepaidow jest wyjatek (znowelizowana w 2010 tresc ustawy)

    5. Wykaz, o którym mowa w ust. 4, dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych dostarcza:

    1) w przypadku abonenta będącego stroną umowy pisemnej - wraz z fakturą
    wystawioną za okres rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz,
    2) w przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej
    sieci telefonicznej dla abonenta, który ma przydzielony numer oraz
    udostępnił dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a - pierwszy wykaz jest
    dostarczany abonentowi w terminie 14 dni od złożenia przez niego
    żądania, a każdy kolejny w terminie do 10 dnia miesiąca kalendarzowego.

    Nie ma punktu opisującego obowiazek wobec abonenta nie będącego stroną
    umowy pisemnej i bez przydzielonego numeru w sieci telefonicznej - ergo
    takiemu abonentowi nie trzeba dostarczać ani wykazu ani faktury.

    Wieslaw

  • 16. Data: 2010-12-28 10:33:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 11:05, Wwieslaw pisze:

> [...]
    > umowy pisemnej i bez przydzielonego numeru w sieci telefonicznej - ergo
    > takiemu abonentowi nie trzeba dostarczać ani wykazu ani faktury.

    Ale tu jest mowa tylko o wykazie (nb. płatnym). Fakturę za usługę należy
    pobrać w momencie zakupu doładowania, zdrapki itp. ;)

    --
    SPP

  • 17. Data: 2010-12-28 12:44:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 09:44:11 +0100, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

> [...]
    >zrealizowanych przez abonenta połączeń.
    >
    >4. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza
    >szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych począwszy od
    >bieżącego okresu rozliczeniowego, w którym abonent złożył pisemne
    >żądanie, do końca okresu rozliczeniowego, w czasie którego upływa
    >uzgodniony z abonentem termin zaprzestania dostarczania tego wykazu.
    >
    >5. Wykaz, o którym mowa w ust. 4, dostawca publicznie dostępnych usług
    >telekomunikacyjnych dostarcza wraz z fakturą wystawioną za okres
    >rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz.

    Ale tu nie jest napisane ze ma dostarczyc fakture co miesiac tylko ze
    ma dostarczyc wykazy wraz z kazda faktura. Czyli jak wysle faktury po
    roku to wtedy wraz z nimi ma dostarczyc wykazy.

    WAM

  • 18. Data: 2010-12-28 14:12:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 13:44, WAM pisze:

    > Ale tu nie jest napisane ze ma dostarczyc fakture co miesiac tylko ze
    > ma dostarczyc wykazy wraz z kazda faktura. Czyli jak wysle faktury po
    > roku to wtedy wraz z nimi ma dostarczyc wykazy.

    Jak chce raz do roku pieniądze ... :)

    --
    spp

  • 19. Data: 2010-12-28 18:07:48
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-12-27 23:22, lonia80 pisze:
    > Wystawiam co miesi?c FVAT na us?ugi telekomunikacyjne a dostarczam je
    > klientom zbiorczo w styczniu komplet za ubieg?y rok. Klienci op?acaj?
    > abonament na podstawie wystawionych ksi??eczek op?at. Siedziba firmy
    > znajduje si? w innej miejscowo?ci ni? ta w kt?rej jest ?wiadczona us?uga. Do
    > tej pory nikt nie protestowa?, ale obecnie jedna z os?b twierdzi ze zgodnie
    > z ordynacj? podatkow? powinienem jej dostarcza? faktury co miesi?c do domu
    > bezp?atnie. Czy ma racje? Prosz? o pomoc lonia

    kazda wystawiona w ciagu 7 dni od zakonczenia danego okresu
    rozliczeniowego ?

    czy Ty przypadkiem nie robisz dla pro internet ? Mama podobne
    zestawienie dostala, na dwoch kartkach wydrukowane oryginaly jeden pod
    drugim, gdyby te fakuty byly wystawiane w terminie to nie mogly by sie
    znalezc na jednej kartce i zastanowilo mnie czy przypadkiem ta firma nie
    naciagnela prawa,

  • 20. Data: 2010-12-29 13:10:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010, Wwieslaw wrote:

> [...]
    >
    > Pytanie pomocnicze: czy jeśli znajdę sie w geograficznym zasięgu Twoich
    > usług, będę mógł zawrzeć umowę i zostać abonentem?

    A nie jest tak, że granica między operatorem niepublicznym a operatorem
    publicznym polega nie na warunku "użytkownik będzie mógł zawrzeć",
    ale na różnicy między: "operator będzie *mógł* zawrzeć*" a "operator,
    o ile warunki techniczne pozwalają, będzie *zobowiązany* zawrzeć"?
    (niewykonanie zobowiązania podlegałoby wtedy karze z art.138 KW)

    pzdr, Gotfryd