  • Data: 2006-07-04 07:58:22
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Jul 2006, Tomek O wrote:

    > Celowość wydatku wynika z umowy między bezrobotnym a UP ponieważ środki
    > zostaną przyznane na podstawie wniosku którego międzyinnymi są załączniki z
    > harmonogramem wydatków związanymi z planowaną działalnością

    Zajrzyj do postu obok - moim zdaniem takie twierdzenie w przypadku
    kosztów bezpośrednio związanych z DG (m.in. zakupów wyposażenia)
    wprost prowadzi do wniosku że *JUŻ* mamy do czynienia z prowadzeniem
    DG.
    Tak, nie ma jawnego przepisu "kto kupuje wyposażenie w celu
    gospodarczym w dniu zakupu prowadzi DG, tej samej karze podlega
    kto zatrudnia osobę..." ;) (celowo karyktura KK)
    Przepisy gospodarcze nie przewidują stanu "przygotowania do prowadzenia
    działalności" - działalność się prowadzi albo nie. Przygotować można
    umowy, spółkę, małżonka ;) - ale sama działalność jest stanem faktycznym
    który zachodzi (albo nie zachodzi) i już!
    Przepisy nie warunkują prowadzenia DG uzyskiwaniem przychodów - mimo
    braku przychodów dokonywanie czynności w celu ich uzyskania jest
    prowadzeniem DG (w przeciwnym przypadku ZUS powinien oddawać sam
    z siebie składki wpłacone przez ubzepieczonych :))
    Ba, nawet w przypadku przepisów nie związanych bezpośrednio
    z określeniem "prowadzenia DG" np. w przypadku spółek taki stan prawny
    jak "w organizacji" nie przekreśla prowadzenia DG.

    > jak równierz
    > planowane przychody i koszty etc. Trudno zaprzeczyć celowość wydatków gdy
    > ktoś planuje działalność, określa wydatki i dokonuje zakupu.

    Właśnie bardzo chciałem żeby to ktoś napisał, żeby nie wyszło
    że sam sugeruję ;)

    IMO masz zupełną rację.
    Problem w tym że takie działanie jest *prowadzeniem działalności
    gospodarczej*!!

    Nie można jednocześnie twierdzić że działalności się nie prowadzi
    i że się ją prowadzi.

    Tak, IMO wydatki można uznać za KUP. Ale za datę rozpoczęcia DG
    wypada podać datę 1. zakupu który miał za *cel* prowadzenie
    owej DG.
    A wtedy przedstawiona kolejność zdarzeń na której oparłem opis
    i wynikający stąd sprzeciw co do prawa zaliczenia w koszty bierze
    w łeb...
    Zastrzegam że samego argumentu że "pieniądze zostały przyznane
    bezrobotnemu a nie osobie prowadzącej DG" *nie* podważam.

    IMO w przedstawionym przez gargamela opisie punkt 2. jest niesłusznie
    potraktowany jako całość.
    Moment przyznania dotacji i moment wydania pieniędzy wypadałoby
    *rozdzielić*. I jeśli twierdzi się że zakupy zostały dokonane w celu
    gospodarczym - to z dniem 1. zakupu IMO powinno być dokonane zgłoszenie
    prowadzenie DG.
    Tak, ja wiem, to oznacza że w tym dniu już podlegałoby się pod ZUS
    (7 dni na zgłoszenie) i że wcześniej należałoby być zgłoszonym do
    rejetru przedsiębiorców (przypomnę iż IMO data podana w zgłoszeniu
    EDG/KRS jest datą ZAMIARU ropoczęcia DG a nie samego rozpoczęcia
    z oczywistego powodu).

    Ale IMO jak na dziś tak mamy ustawiony stan prawny :|

    W ustawie jest zapis: "oznacza to działalność zarobkową" - ale przecież
    nikt nie podważa, że jak firma przynosi straty to prowadzi DG :]
    Z tego wniosek, że liczy się nie FAKT uzyskania dochodu (zarobku)
    lecz ZAMIAR. Dla porządku - ustawa o SUS powołuje się na ustawę o podatku
    dochodowym jeśli mowa o DG.
    I mamy co napisałeś wyżej :)

    Pasuje?

    --