  • Data: 2006-07-04 09:38:55
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Otóż ten p. widzenia jest wg mnie bardzo istotny: faktycznie należy
    > oddzielić "prawo do odliczania" od czynności opodatkowanych, sama zasada
    > prawa do odliczeń tylko przez podatnika zarejestrowanego jest wobec
    > tego błędna: jak rozumiem wystarczy że podatnik jest zarejetrowany
    > w momencie kiedy dokonuje sprzedaży - czyli podlega opodatkowaniu VAT.
    > Przy tym założeniu nie mam pytań co do prawa odliczania VAT.

    równie dobrze jest mieć na uwadze, że jednak z ustawy , którą posługują
    sie kontrolerzy wynika co innego, a jak do tej pory jest tylko jeden
    wyrok, wg którego wystarczy się zarejestrować jako podatnik VAT przed
    złożeniem deklaracji VAT-7 - ale jednak trzeba się zarejestrować, nie
    wystarczy dokonywać zakupów związanych z pózniejszymi przychodami; poza
    tym nie było mowy w tym wyroku, jak pamiętasz o wykazywaniu sprzedaży
    tylko o prawie do odliczenia

    poza całą resztą, temat jest ciekawy, jak połączyć orzecznictwo ETS z
    prawem do odliczenia podatku na gruncie naszego polskiego prawa, bo jak
    do tej pory nie zdarzyło mi się słyszeć, żeby ktoś ten temat poruszał -
    czysto od strony technicznej.

    -prawo do odliczenia wykazujesz na deklaracji VAT-7, i o ile nikt tego
    nie zakwestionuje, przyjmuje się, że jst tak jak wykazałeś
    -deklaracje możesz złożyć będąc zarejestrowanym podatnikiem, a w świetle
    tego co powyżej wykazaliście, rejestracja jest wskazana dopiero w
    momencie uruchomienia sprzedaży
    -podatek naliczony możesz odliczyć w miesiącu otrzymania bądź następnym,
    natomiast rozpoczynając sprzedaż po upływie kilku miesięcy od dnia , w
    którym zacząłeś się do tego przygotowywać, moż esię okazać, że jest
    stanowaczo za późno - korekty nie zrobisz z tego tytułu, że pół roku
    wstecz nie miałeś prawa do składania deklaracji - chyba że, faktycznie
    skłądanie deklaracji i wykazywanie w niej podatku potraktujemy jako
    prawo podatnika, tak samo jak możliwość odliczania podatku naliczonego -
    wtedy OK - tylko okaże się, że nikt nie jest w stanie w US wprowadzić do
    systemu, ponieważ sysytem widzi tylko zarejestrowanych podatników;>

    i co to oznacza? że ta część ustawy, która nie zostałą przeniesiona z
    dyrektywy jest z nią niezgodna, i możemy odłozyć ją na półkę
    zaznajamiając się bliżej z VI dyrektywą od tsrony podatku VAT?;-)

    > Dobrze mieć na uwadze... przyznam że sam czasami tylko czytam co tam
    > w ustawie napisali, zapominając że państwo polskie jest ograniczone
    > bardziej niż my - oprócz przepisów ustawy zobowiązało się przestrzegać
    > Dyrektyw :)

    czyli wyrok sprzed wielu lat, który kiedyś podawałam, był zgodny z
    orzecznictwem ETS;-))

    g.