    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Date: Wed, 05 Jul 2006 13:05:54 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Tak, ale *termin* zgłoszenia wyboru uzależniony jest jedynie
    > od czynności opodatkowanych, a nie czynności służacych czynnościom
    > opodatkowanym.

    to już uzgodniliśmy, problem leży w tym odliczeniu, dlatego na gruncie
    istniejącej ustawy powinieneś się zarejstrować najpóźniej w dniu
    dokonania zakupu bądź przed dniem złożenia pierwszej deklaracji - ja
    stawiam na to pierwsze , ale podstawy do walki w przypadku 2 już mamy

    > Inaczej mówiąc, w odróżnieniu od zgłoszenia NIP (prowadzenia DG)
    > kiedy to zgłoszenie NIP składa się nie później niż 7 dni od rozpoczęcia
    > DG (czyli *wszelkich* czynności stanowiacych DG, nie tylko sprzedaży)
    > wymóg wyboru dla VAT uzależniony jest jedynie od czynności opodatkowanych
    > (czyli sprzedaży).
    > Krótko mówiąc - mimo że podatnikiem jest osoba prowadząca DG, to termin
    > rejestracji nie biegnie od dnia rozpoczęcia prowadzenia DG a określony
    > jest na dzień 1. sprzedaży.
    > Wyraziłem się jaśniej? :)

    wbrew pozorom umiem czytać ze zrozumieniem:D
    to wszystko co piszesz jest prawdą, tylko że jak połączysz prawo do
    odliczenia z terminami już nie wychodzi tak prosto, jakbysmy chcieli

    > W terminie 7 dni od rozpoczęcia DG. Albo 21 dni. Albo 180 dni - bo
    > ustawodawca nie określł limitu terminu :)

    a to już jak wyżej, bo inaczej będziemy mielić prawo z terminem w kólko

    > ...dla których jest przepis określający termin odliczenia.
    > To prawda. Ale... ale mi to coś niespójnie wygląda.
    > I zawsze można duplikaty z aktualną datą wziąć ;)

    > Co w przypadku wzięcia duplikatów?

    moim zdaniem nic, ponieważ na dzień dokonania zakupu nie byłeś
    podatnikem VAT czynnym, sam duplikat z datą nam odpowiadającą nie daje
    tego prawa.Gdyby dawał, weż pod uwagę o ile prostsze i tańsze byłyby
    sutuacje, kiedy któś przegapił termin zwolnienia. Byłby podatek należny,
    ale również byłby naliczony z posiadanych faktur, wystarczyłoby tylko
    poprosić o duplikaty faktur i zrobić korektę książki

    > Hm... na mocy Konstytucji? (zakładam że pomijamy chwilowo ETS
    > i Dyrektywy)

    raczej na mocy zdrowego rozsądku;>

    > Bo prawo do odliczenia jest, zakazu nie ma a przepis (mimo
    > że ustawowy) blokuje istniejące prawo niejako ubocznie.

    no ja nie widzę tego prawa na mocy obowiązującej ustawy , skoro termin
    jest w miesiącu otrzymania faktury którą wpisuje się do rejestru, a na
    jego podstawie sporządza deklarację - ale to już było wyżej

    > IMO z VI Dyrektywą i ETS jest prościej: prawo do odliczenia przysługuje.
    > I zmartwieniem państwa jest jak zrobić żeby dało się je wyegzekwować,
    > IMHO :)

    dalej nie jestem na 100 % przekonana, czy gdyby ETS rozpatrywał nasz
    przypadek, nie stwierdziłby, że skoro jest zapis o obowiązku składania
    deklaracji tylko przez podatnika zarejestrowanego, a podatek z zakupów
    nabytych przed dniem rejestracji może co najwyżej powiększyć kup

    chyba że ktoś ma taki wyrok, to poproszę o sygnaturę