  • 1. Data: 2012-03-03 22:46:50
    Temat: dwa pytania dot PIT-37
    Od: " Flyte" <f...@g...pl>

    Witam,

    wlasnie usiadlem do rozliczania PIT za 2011r. W zwiazku z tym nasunely mi
    sie dwa pytania:

    1. Czy ulga prorodzinna przysluguje osobom ktore maja centrum interesow
    zyciowych poza Polska? Zmiane centrum interesow zyciowych poinformowalem US.

    2. Zona dostala rozliczenie PIT-11 skierowane do poprzedniego US (pole nr 5 -
    Urzad do ktorego skierowana jest informacja). Czy powinna wymoc na
    pracodawcy korekte zeznania PIT-11, czy moze USy sie kontakuja miedzy soba i
    nie ma to tak naprawde znaczenia?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Flyte

  • 2. Data: 2012-03-04 04:43:46
    Temat: Re: dwa pytania dot PIT-37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/3/2012 4:46 PM, Flyte wrote:
> [...]
    > zyciowych poza Polska? Zmiane centrum interesow zyciowych poinformowalem US.

    tak
    (albo przynajmniej nie wiem, ze nie)

> [...]
    > Urzad do ktorego skierowana jest informacja). Czy powinna wymoc na
    > pracodawcy korekte zeznania PIT-11, czy moze USy sie kontakuja miedzy soba i

    nie ma znaczenia.
    jak składała nip-3 do nowego to ten powinien stary o tym poinformowac.
    nawet jak nie, to w razie czego pokaze im swoj. ale to musialaby na
    kontrole trafic.

  • 3. Data: 2012-03-04 09:59:48
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-03-04 05:43, witek pisze:

    > nie ma znaczenia.
    > jak składała nip-3 do nowego to ten powinien stary o tym poinformowac.
    > nawet jak nie, to w razie czego pokaze im swoj. ale to musialaby na
    > kontrole trafic.

    Powiem tak. Wysyłałam pit11 elektronicznie do US w Krasnymstawie.
    Zanim jeszcze pobrałam UPO dzwonił US z Biłgoraja, że ten pit do nich
    trafił (wg. ich ewidencji po peselu) a na pit11 jest US Krasnystaw.

    Jak widać, im to automatycznie rozdziela wg.peselu. Urzędy sobie
    przekażą pity (i do pracodawcy wysyłają informacje, że pit został
    przekazany do danego urzędu).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2012-03-05 10:29:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > nie ma znaczenia.

    Przy okazji - jak często sprawdzasz, czy twój urząd nie zmienił
    adresu? Poczta odsyła pisma wysłane na stary adres z adnotacją
    'adresat nieznany', na razie nie wiem, co urząd zrobi otrzymawszy pity
    z opóźnieniem z takiego powodu...

    MJ

  • 5. Data: 2012-03-05 11:35:34
    Od: " Flyte" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    dziekuje za odpowiedzi.

    Dzis czytam artykul na onet http://podatki.onet.pl/fiskus-moze-ukarac-
    podatnika-za-podanie-numeru-pes,19923,5047170,1,pras
    a-detal

    Do tej pory nie rozumiem, kto pisze formularze.... przeciez to powinno byc
    karalne. Tam jak byk stoi, ze mozna wpisac PESEL albo NIP (niepotrzebne
    skresilic). Ale jak sie okazuje, dowolnosci nie ma (vide artykul).

    Dodam, ze moje elektroniczne rozliczenie za rok 2010 zostalo odrzucone, bo
    nie podalem NIP (ktore to pole nie bylo obowiazkowe, i system przyjal jako
    poprawne). W konsekwencji musialem zlozyc deklaracje raz jeszcze, pisac
    wyjasnienie, czynny zal, nie moglem sie rozliczyc wspolnie z zona. Na koniec
    w pazdzierniku dzwoni pani z US, zebym (co raz kolejny) wyjasnil dlaczego
    zglosilem po terminie. K....rwa, plakac sie chce.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 6. Data: 2012-03-05 14:08:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Flyte,

    Monday, March 5, 2012, 12:35:34 PM, you wrote:

> [...]
    > karalne. Tam jak byk stoi, ze mozna wpisac PESEL albo NIP (niepotrzebne
    > skresilic). Ale jak sie okazuje, dowolnosci nie ma (vide artykul).

    Oczywiście, że nie ma dowolności.

    > Dodam, ze moje elektroniczne rozliczenie za rok 2010 zostalo odrzucone, bo

    co za bzdura? Nie ma takiej możliwości, jak odrzucenie zeznania.
    Zeznanie - nawet błędnie wypełnione - musi byc przyjęte. Podatnika
    mozna wezwać do korekty ale nie ma czegoś takiego, jak "odrzucenie
    zeznania" w szczególności skutkujące utrata terminów.

    > nie podalem NIP (ktore to pole nie bylo obowiazkowe,

    Jesli miałes przydzielony NIP, to było obowiązkowe.

    Na własne życzenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-03-05 14:15:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/5/2012 5:35 AM, Flyte wrote:
> [...]
    > karalne. Tam jak byk stoi, ze mozna wpisac PESEL albo NIP (niepotrzebne
    > skresilic). Ale jak sie okazuje, dowolnosci nie ma (vide artykul).

    Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się
    numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

    Ci ktorzy nie muszą mogą sobie jeszcze wybrać.

    > Dodam, ze moje elektroniczne rozliczenie za rok 2010 zostalo odrzucone, bo
    > nie podalem NIP (ktore to pole nie bylo obowiazkowe, i system przyjal jako
    > poprawne).

    2010?
    Kiedy w rozliczeniu za 2010 podanie NIP nie było obowiązkowe?

> [...]
    > w pazdzierniku dzwoni pani z US, zebym (co raz kolejny) wyjasnil dlaczego
    > zglosilem po terminie. K....rwa, plakac sie chce.

    Może nie zrozumiała co napisałeś w wyjaśnieniu.

  • 8. Data: 2012-03-05 14:16:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/5/2012 4:29 AM, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > adresu? Poczta odsyła pisma wysłane na stary adres z adnotacją
    > 'adresat nieznany', na razie nie wiem, co urząd zrobi otrzymawszy pity

    dowali, ze niezłożenie zeznania w terminie.
    To na wysyłającym ciązy obowiązek wysłania zeznania we właściwe miejsce.

    Oczywiscie, tym ktorzy rozliczali sie wspolnie radze robic korekty, bo
    wlasnie wspolne rozliczenie szlag wam trafił.

  • 9. Data: 2012-03-05 14:18:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/5/2012 8:08 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > co za bzdura? Nie ma takiej możliwości, jak odrzucenie zeznania.
    > Zeznanie - nawet błędnie wypełnione - musi byc przyjęte.

    No nie do końca
    bo np złożenie zeznania niepodpisanego jest uznawane za brak złożenia
    zeznania i można dostać po d...

    Fakt faktem, ze panie w US po prostu zyciowo dzwonią i mowia, zeby wpasc
    zlozyc podpis.

  • 10. Data: 2012-03-05 16:44:33
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-03-05 15:16, witek pisze:

    > dowali, ze niezłożenie zeznania w terminie.
    > To na wysyłającym ciązy obowiązek wysłania zeznania we właściwe miejsce.

    Dokładnie, czynny żal trzeba.
    W tamtym roku Wrocław takie hocki-klocki zrobił (zmienił adres). I
    lepiej nie ufać adresom np. na inforze, money - bo tam był zły adres.
    Najlepiej sprawdzać bezpośrednio na stronie min.fin.

    W tym roku jeden US w Poznaniu zlikwidowali. O tyle dobrze, że przy
    elektronicznym przesyłaniu dokumentów takiego pita nie przetworzy
    (wyrzuci błąd).