  • 11. Data: 2012-03-05 17:29:09
    Temat: Re: dwa pytania dot PIT-37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-03-05 15:18, witek wrote:
    > No nie do końca
    > bo np złożenie zeznania niepodpisanego jest uznawane za brak złożenia
    > zeznania i można dostać po d...

    Szczęśliwie sądy mają na ten temat odmienne zdanie i uważają, że to
    jedynie brak formalny do uzupełnienia w trybie art. 272 ustęp 2
    Ordynacji Podatkowej.

    > Fakt faktem, ze panie w US po prostu zyciowo dzwonią i mowia, zeby wpasc
    > zlozyc podpis.

    A to zupełnie inna sprawa.

    Piotrek

  • 12. Data: 2012-03-06 06:58:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 08:15:01 -0600, witek napisał(a):

    > Kiedy w rozliczeniu za 2010 podanie NIP nie było obowiązkowe?

    Wtedy gdy z jakiegoś powodu NIP nie został jeszcze nadany.

  • 13. Data: 2012-04-13 15:26:52
    Od: " Flyte" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się
    > numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

    Panowie,

    idzie nowe:

    Od dnia 1.01.2012 r. NIE OBOWIĄZUJE NIP dla podatników będących osobami
    fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalnosci
    gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów
    i usług. Oznacza to, że podatnicy spełniający ww kryteria NIE DOKONUJĄ
    zgłoszenia identyfikacyjnego (w sprawie nadania NIP). Identyfikatorem
    podatkowym, którym ww. podatnicy są obowiązani posługiwać się jest NUMER
    PESEL. Podstawa prawna: art.3 ust.1, art.5 ust.2a ustawy z dnia 29.07.2011
    r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i
    płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011, nr 171, poz. 1016).

    zrodlo: http://www.is.waw.pl/Index.htm?office=164

    Pozdrawiam, Flyte.

  • 14. Data: 2012-04-13 17:04:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2012, Flyte wrote:

> [...]
    > fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalnosci
    > gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów

    ...i?
    Przecież zacytowany poprzednik pisał o osobach które *maja obowiazek*
    identyfikować się NIPem.
    Nie ma czegos takiego, że jak ktos "podpada pod NIP" to kupujac to
    samo co wszyscy inni (którzy moga podawać PESEL) też może podać
    PESEL.
    Figa z makiem - on musi podać NIP. Mimo, że inni podaja PESEL.
    Nawet, jakby *czynnosc* przy której podaje identyfikator nie była
    zwiazana z przyczyna powstania obowiazku NIP.

    > Oznacza to, że podatnicy spełniający ww kryteria

    No a było o "nie spełniajacych".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-04-13 17:08:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Flyte wrote:
    > Panowie,
    >
    > idzie nowe:

    a ty niedzwiedz jestes co to sie dopiero obudzil z letargu i wiosnę
    odkrywasz?

  • 16. Data: 2012-04-13 23:09:50
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W ustawie z którego roku?
    Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

    --
    animka

  • 17. Data: 2012-04-13 23:22:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > W ustawie z którego roku?
    > Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

    sama jesteś skreślona.

  • 18. Data: 2012-04-14 11:48:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2012, Animka wrote:

    > W ustawie z którego roku?

    Animka, *bardzo* proszę, nim zabierzesz głos w sprawach do
    których sa łatwo dostępne opisy i teksty zródłowe, *sama*
    sprawdz nim wyskoczysz na dyskutanta niczym Filip z konopii,
    mogłabys?
    Bo ja doskonale wiem, że znasz się na komputerach, systemach
    operacyjnych i jeszcze paru rzeczach (gdzie widziałem Cię na
    grupach), ale odnoszę wrażenie że o ile z pisaniem dobrze Ci
    idzie, to z czytaniem różnie ;), za to "zarzuty" wyssane z palca
    znajdujesz, i owszem.

    Tu:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,65,741,,2
    0110102,ustawa-z-dnia-13101995-r-o-zasadach-ewidencj
    i-i-identyfikacji.html

    ...stan aktualny, nie zmieniony w tym roku, ostatnia zmiana była
    w DU 2011 nr 171 poz. 1016 i jest tu:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1754,,
    ,ustawa-z-dnia-29072011-r-o-zmianie-ustawy-o-zasadac
    h.html

    ...i masz tekst:
    +++
    Art. 3.
    1. Identyfikatorem podatkowym jest:
    [...]
    2) NIP - w przypadku pozostałych podmiotów podlegajšcych obowišzkowi
    ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2.
    ---

    Daty wydania też tam masz. Zajrzyj.

    > Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

    Trzeba było nie skreslać to bys miała nie skreslone :>

    Tu masz urzędowo wystawiony wzór deklaracji PIT-36:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2012/pit-36.pdf
    ...a tu PIT-37:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2012/pit-37.pdf

    I teraz pokaż nam, gdzie widzisz to "skreslenie".
    Tam masz polecenie, żeby podatnik SOBIE SKRESLIŁ, w zależnosci od tego
    co potrzebuje wpisać.

    I owszem, podejrzewam że wzięłas jakis gotowy program, KAZAŁAS MU
    SKRESLIC NIP (i zostawic REGON) i potem na tej podstawie wyciagasz
    wnioski.
    Ale to trzeba mieć talent ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-04-14 18:00:20