    From: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: export - wywóz poza UE
    Date: Thu, 20 Apr 2006 11:17:53 +0200

    > No właśnie, bo ja mam takie 4 eksporty teraz, pierwszy raz od wstąpienia
    > do Unii i pewnie przez najbliższy rok nic innego nie będzie tylko WDT.
    > Jakby tak ktoś miał z tym do czynienia na co dzień i sie podzielił
    > doświadczeniami.

    Żeby was pogodzić :o) - z towarem jedzie karta 3 dokumentu EX A
    lub EX Z (jeśli proc.uproszczona).
    I tylko ta jedna jedyna - z żółtym paskiem.
    Urząd wyprowadzenia (granica UE) potwierdza wyjście towaru
    na odwrocie (tzn. zgodnie z naszą ustawą na odwrocie,
    ale ponieważ nie wszyscy celnicy świata ją znają,
    to nie zawsze na odwrocie ;o) ).
    Sam stempel "EXPORT" nie wystarcza.Jeśli wychodzi z UE via lotnisko
    to powinien być z tyłu nadany numer PWZ (potw.wyjścia zagranicznego).
    Co do tendecji do nie wracania - różnie bywa, zwłaszcza w wywozie
    morskim - od 2 mies. (Gdynia) do roku i więcej (Rotterdam).
    Jak się ma dobrego spedytora to ta tendencja nie występuje :o)

    Pozdr