    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura a przelew jak księgować?
    Date: Thu, 6 Jun 2002 23:00:31 +0200

    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ado5b7$85s$...@n...gazeta.pl...
    Sprzedaję towar osobie nie prowadzącej DG poprzez wysyłkę raz odbywa się to
    za zaliczeniem i pieniądze wpływają po kilku dniach a raz po wcześniejszej
    wpłacie również na konto -jak to księgować ,
    myślałem że wystarczy księgować same faktury ale przeglądając grupę
    natknąłem się na wprowadzanie do księgi wyciągów bankowych .
    Gdyby ktoś znający problem miał odrobinę dobrej woli i wyjaśnił lub dał
    namiar gdzie szukać szczegółów - będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam

    Jak przypuszczam prowadzisz Książkę Przych i Rozch.? Czy jesteś płatnikiem
    VAT?
    A nie musisz mieć kasy fiskalnej? Muszę poszukać bo kiedys o tym była mowa
    na liście, że chyba jak są wpłaty na konto to liczą się do obrotu
    kwalifikującego na kasę. A jak przekazy pocztowe to nie. Na pewno liczy się
    do obrotu sprzedaż na rzecz osób nie prowadzących DG bez względu na to czy
    wystawiasz faktuy czy nie. Ale to trzeba sprawdzić.
    Za to w świetle przepisów odnośnie KPiR przychód księgujesz w dniu
    wystawienia faktury.
    Za to jeżeli jesteś płatnikiem VAT to czasami może być trochę inaczej.
    Jeżeli np dostałes wcześniej pieniądze niż wystwiłeś fakturę to obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą otrzymania pieniędzy.
    Poza tym inaczej jest z fakturami za śmieci, telefon itp. Możesz o tym
    poczytać w moim FAQ (adres w podpisie)
    Nie wiem na jaki temat była rozmowa, czy wyciągów bankowych za ZUS czy
    innych?

    pozdrawiam
    WS