  • 11. Data: 2004-09-01 14:57:16
    Temat: Re: faktura - czy sprzedawca ma obowiazek wystawi??
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > To jest sklep (księgarnia) w której często kupuje. Jeszcze jakis czas
    > temu wisiała tam kartka o tym że zakup na fakturę należy zgłosić przed
    > nabiciem na kasę.

    O tak, ja mam taki sklep komputerowy, w którym pan pyta, czy paragon,
    czy faktura. Ja mówię, że paragon, bu kupuję dla znajomej, więc nie wiem,
    czy ona potrzebuje faktury, najwyżej w ciągu 7 dni sobie przyjdzie. A pan
    mi na to, że nie ma po co przychodzić, bo faktury nie dadzą. Dlaczego?
    Bo 'program nie pozwala'.

    Też mnie korci, żeby przyjść do nich z wydrukowaną ustawą o VAT i paragonem
    sprzed paru dni... ;)

    P.

  • 12. Data: 2004-09-01 17:02:18
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Paszczak" napisał:
    [,,]

    > A rozmawiałeś z właścicielem?
    >
    > Pokaż mu art. 106 Ustawy o PTiU:
    >
    > "1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę
    > stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, [...]"

    [...]

    Należałoby jeszcze zapytać sprzedawcę, kto ewentualnie zapłaci grzywnę ?

    Kodeks karny skarbowy:
    Art. 62.
    § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za wykonanie
    świadczenia albo odmawia ich wydania,
    podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

    IMHO to sprzedawca odmawia wystawienia faktury i to on będzie płacił
    grzywnę.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 13. Data: 2004-09-01 20:59:29
    Od: "Rafal" <v...@o...pl.a.koniec.usun.pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > świadczenia albo odmawia ich wydania,
    > podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
    >
    > IMHO to sprzedawca odmawia wystawienia faktury i to on będzie

    dobrze, wszytsko staje się jasne, tylko, że trzykrotnie, kiedy
    tam byłem, rozmawiałem ze sprzedawczynią, szef "na urlopie do
    5-go...
    Martwi mnie fakt, że jeśli z tego urlopu wróći, nie bede w stanie
    Mu udowodnić ,że nie wyraził zgody na wystawienie faktury (nie ma
    dowodu - nie ma roszczeń), sklep nie posiada numeru telefonu,
    sprzedawczyni twierdzi ze nie posiada pieczątki sklepu (ma ją
    własciciel), i pewnie niebedzie chciala podpisac oświadczenia, ze
    mnie poinformowała o odmowie wystawienia faktury przez
    szefa.....Nie wiem co robić, bo za kilka dni będą mieli
    argument - zbyt późno na wystawienie faktury od daty zakupu

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 14. Data: 2004-09-01 22:58:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ mi na to, że nie ma po co przychodzić, bo faktury nie dadzą. Dlaczego?
    >+ Bo 'program nie pozwala'.

    :)
    Ktoś tu niedawno pisał o argumencie zwierzchnika (albo księgowej)
    w stylu:
    "to pan śmie twierdzić że ten program jest źle napisany ??" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-09-02 05:45:27
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek podpisujący się Rafal napisał:
    > szefa.....Nie wiem co robić, bo za kilka dni będą mieli
    > argument - zbyt późno na wystawienie faktury od daty zakupu

    napisz poleconym z potwierdzeniem nadania pismo do US z wiadomością do
    sklepu, że Ci odmówiono i czekaj na odzew. Prędzej czy później ktoś się
    odezwie.
    P.

  • 16. Data: 2004-09-02 06:17:31
    Od: "Rafal" <v...@o...pl.a.koniec.usun.pl>

    Użytkownik "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał :

    > napisz poleconym z potwierdzeniem nadania pismo do US z
    wiadomością do
    > sklepu, że Ci odmówiono i czekaj na odzew.

    Nie rozumiem, polecony z potw. odbioru do urzędu skarbowego i do
    sklepu z informacją? czy tylko do US?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 17. Data: 2004-09-02 06:46:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Rafal <v...@o...pl.a.koniec.usun.pl> wrote:
    > Nie rozumiem, polecony z potw. odbioru do urz?du skarbowego i do
    > sklepu z informacj?? czy tylko do US?

    Wyślij poleconym i tu, i tu. Pismo adresuj do urzędu skarbowego, a w stopce
    napisz 'do wiadomosci: 1. US <miasto, dzielnica, etc.>, 2. <sklep>'

    Koniecznie wyślij jeszcze dzisiaj - bo te 7 dni zaraz minie.

    P.

  • 18. Data: 2004-09-02 07:07:14
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 02-09-2004 08:46, Użytkownik Paszczak napisał:

    > Wyślij poleconym i tu, i tu. Pismo adresuj do urzędu skarbowego, a w stopce
    > napisz 'do wiadomosci: 1. US <miasto, dzielnica, etc.>, 2. <sklep>'
    >
    > Koniecznie wyślij jeszcze dzisiaj - bo te 7 dni zaraz minie.

    No i co z tego, że minie? Faktura ma być na firmę więc gościu miał
    *obowiązek* wystawić fakturę bez pytania. Miał to zrobić w ciągu siedmiu
    dni. To że nie zrobił nie oznacza, że obowiązek znikł.
    Gdyby faktura była na osobę fizyczną to sprzedawca, na żądanie klienta
    ma obowiązek wystawić fakturę w ciągu 3 miesięcy.

    --
    xyz

  • 19. Data: 2004-09-02 07:13:56
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy ona potrzebuje faktury, najwyżej w ciągu 7 dni sobie przyjdzie. A pan
    > mi na to, że nie ma po co przychodzić, bo faktury nie dadzą. Dlaczego?

    Normalny cywilizowany program posiada zawsze opcje 'wystawienie faktury do
    paragonu'. Skoro 'program' sprzedawcy nie posiada takiej opcji nalezy go
    zadenuncjowac do US. Bo łamie przepisy ustawy o VAT.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 20. Data: 2004-09-02 07:27:11
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    xyz <x...@x...pl> wrote:

    > No i co z tego, że minie? Faktura ma być na firmę więc gościu miał
    > *obowiązek* wystawić fakturę bez pytania. Miał to zrobić w ciągu siedmiu
    > dni. To że nie zrobił nie oznacza, że obowiązek znikł.

    Nie zniknie, ale sprzedawca się wyprze - powie, że facet przyszedł 'po
    czasie' i chce wycyganić fakturę. A jak ma zakup 30.VIII i potwierdzenie
    nadania z 2.IX, to widać, że coś jest nie tak. Oczywiście klient mógłby być
    po prostu złośliwy i zamiast przyjść po fakturę pisać pisma do US, ale to
    jest raczej mało prawdopodobne, więc US powinien uwierzyć w wersję klienta.

    P.