eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifaktura vat bez podpisu a księga przychodów i rozchodów › Re: faktura vat bez podpisu a księga przychodów i rozchodów
    From: "weronika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura vat bez podpisu a księga przychodów i rozchodów
    Date: Thu, 26 Aug 2004 22:06:05 +0200

    Użytkownik "monia" napisał w wiadomości
    > A co z tą powinnością posiadania jakiegoś potwierdzenia, że odbiorca
    odebrał
    > fakturę, o której mówiła ta pani z urzędu ? Czy ktoś z Was kiedykolwiek
    > słyszał coś takiego ? Tak jak stwierdził kolega wyżej, od dawien dawna,
    np.
    > firmy telekomunikacyjne wysyłają do nas faktury listem zwykłym... Pani w
    > urzędzie usiłowała być nader wszystko przekonująca, ale zapytana o
    podstawę
    > prawną swoich wywodów, nie potrafiła ich wskazać.
    > Pozdrówka, M.

    W nowej ustawie vat i rozporządzeniach nie ma przepisu zobowiązującego
    wystawcę i odbiorcę faktur VAT do umieszczania na nich swoich podpisow.
    Niemniej, w przypadku faktur KORYGUJACYCH podatnik MUSI mieć poświadczenie
    ich otrzymania.
    Najprościej więc jest, jeśli jest na niej adnotacja odbiorcy np: fakture
    otrzymałem + podpis odbierającego.
    Jest jeden wyjątek - OBOWIĄZEK PODPISYWANIA dotyczy faktur RR ( zakup
    płodów rolnych)- podst.prawna : art. 116 ust. 2 pkt 13 ustawy z 11 marca
    2004 r
    Dla mnie ma to sens, gdyż to podatnik ( czynny vatowiec) kupujący od
    rolnika wystawia w 2 egz 'za niego' fakturę zakupu produktów rolnych. Stąd
    wymóg podpisu takiego dokumentu uważam za uzasadniony.
    Może więc pani z urzedu chodziło o faktury korygujące, albo ' rolnicze'???
    I to by było na tyle.... jak mawiał mój ulubiony profesor Mniemanologii
    Stosowanej ;):)))

    pozdrawiam:) weronika
    "Pewnik: nie ma pewnika dla podatnika";)