  • 31. Data: 2009-04-10 21:58:13
    Temat: Re: faktura z zeskanowaną pieczątka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Apr 2009, Michal Jankowski wrote:

    > A czy wydrukowanie faktury przez sprzedawce na drukarce w siedzibie
    > klienta jest OK

    IMVHO, nikt nie zadał "prawidłowego" pytania o interpretację, czyli
    tego czy wydrukowanie f-ry można *powierzyć* innemu podmiotowi.
    IMO - oczywiscie, w istotnej większości dużych firm wystawianie
    f-r *jest* powierzone pracownikom (nie wystawia ich osobiście prezes :>)

    Problem, który wychodzi, jest oczywisty i IMO to on powoduje, że nikt
    nawet nie próbował pytać o to w interpretacji.

    Otóż "powierzenie" oznacza *upoważnienie* danej osoby do wystawiania
    faktur.
    Sprzedawca upoważniający kupujących, aby *w jego imieniu* wystawiali
    faktury, mógłby się ekhm... zdziwić ;)

    > czy trzeba koniecznie drukowac "u siebie"

    O ile wiem, jakis czas temu np. TP SA drukowała f-ry w podmiotach
    obcych. Na f-rach (albo kopertach, nie pamiętam) był stosowny nadruk
    z informacją.
    Jak wyżej - "nie widzę przeszkód".
    Poza problemem z tym, ze osoba której "powierzono" może LEGALNIE
    wystawić f-rę w imieniu powierzającego (nawet, jeśli owa osoba dopuści
    się np. oszustwa, f-ra - sama będąc "nieprawidłową" - jest "prawidłowo
    wystawiona")

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-04-10 22:59:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale sam fakt prawidłowego podpisu *nie* jest warunkiem wystarczającym
    > do akceptacji takiej f-ry.
    > Jeśli odbiorca nie utrzymyje infrastruktury zapewniającej weryfikację,
    > archiwizację i udostępnianie w formie elektronicznej (np. "koszty go
    > zabiją"), to otrzymanie podpisanej cyfrowo treści w niczym nie
    > polepsza jego sytuacji.
    > Faktura jest "nieważna" jeśli nie ma jego podpisanej (odręcznie lub
    > elektronicznie - przy czym zakładam że on NIE ma certyfikatu więc
    > tak nie mógł) zgody.
    > A jeśli wyraził zgodę, to musi spełniać wymogi.

    Gotfryd.
    To powiedz mi jak najszybciej zmusic firmę do wystawienia mi faktur?
    US sam w sobie problemem zainteresowany nie był.

    nawiasem mówiąc umowy w formie pisemnej też mi nie chcą dać, bo nie i
    już. To to się już chyba do sądu kopnę bo inaczej to nie widzę.

  • 33. Data: 2009-04-11 16:29:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > faktur.
    > Sprzedawca upoważniający kupujących, aby *w jego imieniu* wystawiali

    Czy jesli siedze w pokoju A i drukuje cos na drukarce w pokoju B, to
    znaczy, ze upowaznilem kogos do drukowania w moim imieniu? Kogo?

    MJ

  • 34. Data: 2009-04-11 16:31:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > Czy jesli siedze w pokoju A i drukuje cos na drukarce w pokoju B, to
    > znaczy, ze upowaznilem kogos do drukowania w moim imieniu? Kogo?

    Michal, jestes genialny! :D

    Chyba podsunales sposob na interpretacje. Laczac sie ze zdalnym
    systemem zglaszasz zadanie wystawienia faktury, ktory nastepnie
    WYSTAWCA drukuje na twojej drukarce. Kluczowa sprawa byloby
    uruchomienie jakiegos mechanizmu wydruku bezposredniego, aby
    nie mozna bylo zarzucic skladowania obrazu faktury u ciebie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 35. Data: 2009-04-11 16:59:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > uruchomienie jakiegos mechanizmu wydruku bezposredniego, aby
    > nie mozna bylo zarzucic skladowania obrazu faktury u ciebie.

    pełno jest programików pozwalających zdalnie drukować.

  • 36. Data: 2009-04-11 17:16:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > pełno jest programików pozwalających zdalnie drukować.

    Chodzi o mozliwosc wydruku bez skladowania. Wtedy US
    nie bedzie mogl negowac, ze to byl ORYGINAL, a wydruku
    dokonal wystawca, choc na drukarce odbiorcy. Istotne
    jest tez rejestrowanie stanu wydruku, aby zablokowac
    mozliwosc ponownego wydrukowania.
    --
    Jacek

  • 37. Data: 2009-04-11 17:28:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > dokonal wystawca, choc na drukarce odbiorcy. Istotne
    > jest tez rejestrowanie stanu wydruku, aby zablokowac

    o tym mowie.
    Na swoim komputerze musisz zainstalowac programik dostarczony przez firmę.
    Wówczas zlecajac wystawienie faktury system firmy łączy się z
    programikiem zainstalowanym na twoim komputerze i drukuje fakturę.

  • 38. Data: 2009-04-11 18:10:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek_P wrote:
    > [...] Istotne
    > jest tez rejestrowanie stanu wydruku, aby zablokowac
    > mozliwosc ponownego wydrukowania.

    Ale przecież wiele drukarek kiedy im się wydaje, że się zakleszczył
    papier, to po usunięciu kartki (czasami całkowicie poprawnie
    wydrukowanej) drukują ponownie.

    I w ten sposób oryginałów możesz mieć na pęczki.

    Już nie mówiąc o tym, że co najmniej niektóre laserowe Lexmarki potrafią
    duplikować wydruk poprzez ustawienie z panela drukarki liczby kopii.

    Efekt jak wyżej.

    IMHO tego typu debilizmy dotyczące faktur będą miały miejsce tak długo,
    jak długo będziemy mówili o oryginale, kopi, kopi oryginału, kopi kopi i
    innych tego typu chorych tworach, zamiast o egzemplarzu faktury.

    Piotrek

  • 39. Data: 2009-04-11 19:24:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Apr 2009, witek wrote:

    > Gotfryd.
    > To powiedz mi jak najszybciej zmusic firmę do wystawienia mi faktur?

    Nie mam pojęcia :(

    > US sam w sobie problemem zainteresowany nie był.

    No tak - "ich" US może nie chcieć widzieć problemu, zaś Twój
    może chcieć widzieć problem dopiero przy kontroli :(

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-04-11 19:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Apr 2009, Michal Jankowski wrote:

    > Czy jesli siedze w pokoju A i drukuje cos na drukarce w pokoju B, to
    > znaczy, ze upowaznilem kogos do drukowania w moim imieniu? Kogo?

    Oczywiście że nie.
    Mowa była o przypadku, w którym polecenie wydruku wydaje klient.
    I wysyłający obraz f-ry nie ma żadnego wpływu na to, czy wydruk
    zostanie wykonany czy nie - więc to nie on "wystawia".

    pzdr, Gotfryd