  • 11. Data: 2008-10-28 16:22:15
    Temat: Re: faktury vat - jak poprawic numery, aby zachowac chronologie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ge7d5m$st4$1@inews.gazeta.pl...

    > :/ tak mi powiedziala kobitka w skarbówce

    To akurat żaden argument.

  • 12. Data: 2008-10-28 16:27:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Ania wrote:
    > moze bezpieczniej bedzie poprosic nabywce, aby to skorygowal :(

    Numer faktury? A co mu do tego?

    Z tego co widzę to wszystkie faktury mieszczą się w siedmiodniowym
    przedziale, kiedy to masz obowiązek je wystawić.

    Czy nie możesz skorygować zatem daty wystawienia (na 2008-10-10)?

    Piotrek

  • 13. Data: 2008-10-28 16:50:34
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > przedziale, kiedy to masz obowiązek je wystawić.
    >
    > Czy nie możesz skorygować zatem daty wystawienia (na 2008-10-10)?

    ok, jak juz sie dowiedzialam mozna... date wystawienia i date sprzedazy....

    to rozwiazuje problem, tyle, ze zamiast umieszczania pozycji z towarami,
    zamiescic informacje o tym co jest korygowane...

    sorry... za zasmiecanie, ale do tej pory nie wystawialam takiej korekty,
    nie mialam doczynienia i za bardzo nie potrafilam sobie tego wyobrazic :/

    a kobitka w us... po prostu gadala glupoty o nocie korygujacej
    wystawionej przez sprzedawce

    tak wiec temat chyba zamkniety... a info dla potomnych ;)

  • 14. Data: 2008-10-28 17:13:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Ania wrote:

    > ok, jak juz sie dowiedzialam mozna... date wystawienia i date sprzedazy....

    A nie wystarczy daty wystawienia?
    Zwłaszcza w sytuacji kiedy były jakieś płatności albo dostawy.

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-10-28 18:40:29
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > przedziale, kiedy to masz obowiązek je wystawić.
    >
    > Czy nie możesz skorygować zatem daty wystawienia (na 2008-10-10)?

    faktura poszla do nabywcy, zostala zaplacona...
    date sprzedazy blednie wpisalam na fakturze, bo poszlo jako 10, powinna
    byc 3 wrzesnia

    :/ dalej to nie rozwiazuje problemu

    czy w tym wypadku nota, czy faktura korygujaca, ustawa nie mowi nic na
    temat blednego numeru faktury

  • 16. Data: 2008-10-28 22:30:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2008, Cavallino wrote:

> [...]

    Zdecydowanie.

    > A co do za dokument, którym można numer korygować?

    Np. faktura.
    Jakby kto pytał, sam zaliczyłem taki przypadek w tym roku :|

    > IMO tam powinny zostać dokonane korekty dat, a nie numerów.

    Nie, faktura powinna stwierdzać "stan faktyczny".
    Jak faktury prawidłowo opisują stan faktyczny (w tym daty) a błędne
    są numery, to IMO jest oczywistym, że należy poprawić numery.
    Sprzedawca naruszył przepis, wystawiając f-ry z błędną numeracją,
    ale naruszył go tak samo jakby np. podał za niską kwotę podatku
    i poprawia toto tak samo.
    Ze dwa razy przeczytałem ten przepis, nim posłałem klientowi
    korektę :) (niemal pewne że się zdziwili, ale protestu nie było).

    > Dat wystawienia tych dwóch, błędnie wystawionych faktur.

    Kiedy z opisu wynikało że daty są prawidłowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-10-28 23:15:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zdecydowanie.

    > Np. faktura.

    Co faktura?
    Nie było pytania "który" tylko "którym".
    Korektę na daty czy numery można wystawić?

    > Nie, faktura powinna stwierdzać "stan faktyczny".
    > Jak faktury prawidłowo opisują stan faktyczny (w tym daty) a błędne
    > są numery, to IMO jest oczywistym, że należy poprawić numery.

    Z logiki wynika, że jeśli NAJPIERW wystawiono fakturę z późniejszą datą
    wystawienia, a PÓŹNIEJ te z wcześniejszą, to znaczy że te następne były
    antydatowane.

    > Kiedy z opisu wynikało że daty są prawidłowe.

    Nie są, skoro zostały wystawione PÓŹNIEJ, to i daty powinny być PÓŹNIEJSZE.
    Daty wystawienia, a nie sprzedaży oczywiście.

  • 18. Data: 2008-10-29 10:44:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2008, Cavallino wrote:

    > Co faktura?
    > Nie było pytania "który" tylko "którym".

    Prawda, przepraszam.

    > Korektę na daty czy numery można wystawić?

    Nic nie wskazuje na to, że nie można.

    > Z logiki wynika, że jeśli NAJPIERW wystawiono fakturę z późniejszą datą
    > wystawienia, a PÓŹNIEJ te z wcześniejszą, to znaczy że te następne były
    > antydatowane.

    Ale nie ma mowy o dacie, jest o numerze.
    Pytaniem jest jedynie jak wystawca objaśni nieprawidłową numerację.
    To co opisujesz to zarzut, że jego objaśnienie jest nieprawdziwe :|
    (i że faktycznie wystawiał je w INNEJ kolejności niż twierdzi).

    > Nie są, skoro zostały wystawione PÓŹNIEJ

    Nie, twierdzi ze zostały wystawione z *niższymi numerami*.
    NIE PISZE, że zostały wystawione *później*, tego nie wiem :)
    Jak sprzedawca numeruje f-ry w ten sposób, że z rolki urywa numer
    kolejny a kawałek paska mu się urwał i pourywał "od tyłu" bo
    pomylił końce paska to jest wytłumaczony ;)

    To co piszesz stanowi właśnie zarzut że oszukuje, bardzo prawdopodobny
    (zarzut) w świetle opisu programy który "nic nie umie" - więc pewnie
    i numery wpisuje na sztywno i po kolei :D

    > Daty wystawienia, a nie sprzedaży oczywiście.

    Oczywiście.
    Ale jako że u mnie np. produkcja f-r :D to manufaktura, rąbnąłem
    się w ten sposób że zostawiłem stary numer - przy czym zostało
    miejsce w numeracji (bo przy następnych wiedziałem który numer
    "ma być") więc miałem 2 f-ry z tym samym numerem i jeden numer
    "wolny".
    I właśnie tak korygowałem - korekta numeru. "FV 18/2008 na
    FV 15/2008" czy jakoś podobnie (nie "o jeden").

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-10-29 11:26:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Ale nie ma mowy o dacie, jest o numerze.

    Co znaczy "nie ma mowy".
    Jak najbardziej jest mowa, daty były podane w pytanie i ja cały czas o nich
    mówię.
    Czyli mowa jest.

    > Pytaniem jest jedynie jak wystawca objaśni nieprawidłową numerację.
    > To co opisujesz to zarzut, że jego objaśnienie jest nieprawdziwe :|
    > (i że faktycznie wystawiał je w INNEJ kolejności niż twierdzi).

    No chyba co do tego nie masz wątpliwości?
    Czy naprawdę wierzysz w to że NAJPIERW wystawiła faktury 2 i 3, a potem 1?
    ;-)

    > Nie, twierdzi ze zostały wystawione z *niższymi numerami*.
    > NIE PISZE, że zostały wystawione *później*, tego nie wiem :)

    Optima sama numeruje faktury, więc numery są związane właśnie z kolejnością
    ich wystawiania.

    > To co piszesz stanowi właśnie zarzut że oszukuje, bardzo prawdopodobny
    > (zarzut) w świetle opisu programy który "nic nie umie" - więc pewnie
    > i numery wpisuje na sztywno i po kolei :D

    Tak działa autonumeracja.
    Oczywiście można wpisać dowolny numer dla dowolnej faktury, więc tu nie jest
    problem z programem, tylko z tym, że te faktury już są powysyłane do
    kontrahentów zapewne.
    W programie można odkręcić wszystko.

  • 20. Data: 2008-10-29 12:02:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:ge9h9o$eff$1@news.onet.pl>:

    > wiadomości news:

    > No chyba co do tego nie masz wątpliwości?
    > Czy naprawdę wierzysz w to że NAJPIERW wystawiła faktury 2 i 3, a potem 1?
    > ;-)

    Fakturę nr 1 wystawiła przed fakturą nr 2, ale po wystawieniu faktury
    nr 3 faktura nr 1 została pożarta przez psa, wiec chcąc nie chcąc
    wystawiła *duplikat*, tylko, że pechowo bez tego dopisku ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]