  • 11. Data: 2004-01-06 16:12:13
    Temat: Re: fraktura VAT, czy musze wysylac?
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    > A jaka jest tego podstawa prawna?

    Podstawa prawna: Art. 30 pkt 1 Ustawy podatek od towarow i uslug. Pomocny
    jest tez art. 31.

    A praktycznie oznacza to, ze sprzedaz wpisuje Pan przez caly miesiac BRUTTO
    w ewidencje sprzedazy. Do VAT i PIT liczy Pan ten podatek wg. struktury
    (czyli procentowo zakupy do sprzedazy). Do struktury wlicza sie tu przychod
    nieewidencjonowany fakturami, a zakupy tylko sluzace dalszej odsprzedazy.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 12. Data: 2004-01-06 20:55:54
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Mysle, ze nie lapie sie pod ten artykul. Po pierwsze mowi on o podatnikach
    swiadczacych uslugi w zakresie handlu. Nie wiem do konca, co to znaczy
    swiadczyc uslugi w zakresie handlu? Czy swiadczenie uslugi jest swiadczeniem
    uslugi w zakresie handlu? To pierwsza watpliwosc ale nie najwazniejsza.

    Mowa w tym artykule jest o podmiotach nie zobowiązanych do prowadzenia
    ewidencji. Moja firma jest zobowiazana do prowadzenia ewidencji. Jedynie
    dzialalnosc telekomunikacyjna, czyli swiadczenie uslug internetowych jest
    wylaczone z obowiasku ewidencjonowania za pomoca kas fiskalnych. Po drugie
    jak mam dokonac podzialu sprzedazy w danym miesiacu wg proporcji
    wynikajacych z udokumentowanych zakupow skoro 90% sprzedawanych rzeczy i
    uslug jest w pelni ewidencjonowana. 10% to uslugi telekomunikacyjne, ktore
    stanowia nikly procent wszystkich zakupow...u mnie ten przepis po prostu nie
    zadziala i juz...Musi byc albo inny artykul albo naprawde bede drukowal
    faktury do biurka...Tylko czy moge[ nie doreczyc klientowi faktury?