  • Data: 2012-05-25 17:46:14
    Temat: Re: freelancing - zagraniczna firma a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 May 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-05-25, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego? Jeśli to jest pisane jednostkowo, na zlecenie, czy wręcz
    > umowę typu SLA. Przekazanie praw mojątkowych gratis. :) Czemu ma
    > się tak nie dać?

    Mowa o konkursie, więc nie jest to zapłata "za pisanie" (zwyciężca
    nie zostaje ten, kto najgorliwiej pisał) zas samo przekazanie kodu
    bez praw nie niesie ze soba żadnej wartosci materialnej, a do tego
    regulamin konkursu na 100% niesie praktyczne korzysci platnikowi.

    Ten 'gratis' mi się mocno nie podoba :)

    > Ale mówimy o kasowaniu za "napisanie" (czynność) a nie za handel PM. :)

    No to jeszcze uzgodnij, czy odbiorca kodu rzeczywiscie nie dostaje
    żadnych praw.
    A może jednak... dostaje, tak jak piszesz, "za nic"?
    Jak US w USA dostaniej od US w .pl cynk, że miało miejsce "nieodpłatne
    swiadczenie", to zamawiajacy Amerykanin posle autorowi komando wycwiczone
    w ręcznym tłumaczeniu, że oni nie zabraniaja aby autor *sobie* robił
    krzywdę, ale jak *im*, to maja inny poglad ;)
    Objasniam: wg widzianych opisów, fiskus w USA jest znacznie bardziej
    wyczulowny na "nieodpłatne swiadczenia", niż w .pl
    Wychodziło, ze za przyjęcie "koleżeńskiej" opieki nad dzieckiem można
    całkiem skutecznie oberwać i zdarza się to faktycznie (no, powiedzmy,
    bez donosu się nie obejdzie, ale tu zródłem donosu byłby polski fiskus).

    Oczywiscie sprawa wróci do .pl z przeciwnymi wnioskami, pewnie razem
    z regulaminem konkursu ;)

    pzdr, Gotfryd