    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: import UE bez VAT UE
    Date: Tue, 10 May 2005 08:49:31 +0000 (UTC)

    bolo <b...@i...pl> wrote:
    > -czy ja w ogole moge cos zaimportowac z UE ? (podejrzewam ze tak ale wole
    > sie upewnic)

    Tak.

    > -czy jesli sprzedawca (z ue) doliczy do faktury "ichni"VAT to ja:
    > a) moge go mimo wszystko odliczyc a nastepnie naliczyc polski (chyba bzdure
    > wymyslilem)

    Nie.

    > b) nie moge go odliczac, ale tez nie naliczam polskiego (tak mi sie cos
    > kojazy, ale jak to dokladnie wyglada???)?

    Tak właśnie będzie.

    > c) do kwoty brutto musze doliczyc jeszcze raz polski VAT?
    > towar mial by byc przeznaczony do dalszej odsprzedazy, a ja prowadze
    > jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza rozliczona na zasadach ogolnych w/g
    > ksiegi

    Sprzedając musiałbyś doliczyć polski VAT (a potem go odprowadzić do US).
    Twój klient (jeśli to będzie firma) mógłby sobie ten VAT odliczyć. Ale
    tylko ten polski. Ten 'ichni' jest stracony.

    Ogólnie rzecz biorąc zapłacisz dostawcy o ten 'ichni VAT' więcej, ale
    nie będziesz mógł sobie tej kwoty 'ichniego VATu' w żaden sposób odliczyć.

    > ps2. co bedzie jesli sciemnie sprzedawcy ze mam vat-ue i podam swoj nip
    > xxx-xxx-xx-xx w formacie PLxxxxxxxxxx? (czysto hipotetycznie, bo wiem ze
    > bylo by to glupota jesli chodzi o dalsza wspolprace z tym sprzedajacym-ale
    > co by sie stalo?)

    Jeśli by sprawdzili w bazie - to by powiedzieli, że numer jest błędny. Jeśli
    uwierzyliby na słowo - mógłby być problem potem przy kontroli.

    A może poproś jakąś znajomą polską firmę z VATem UE, żeby za Ciebie to
    kupiła? Potem Ci odsprzeda 'lokalnie' na normalnych warunkach.

    > ps3. rozumiem ze do importu z poza unii VAT-UE nie jest potrzebny, a moze
    > sie myle?

    Nie jest potrzebny.

    P.