    From: "xxx" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: import z usa. czy znalazlem wszystkie oplaty
    Date: Wed, 27 Apr 2005 12:40:54 +0200

    Witaj!

    > Ale 5,7% dobrze znalazlem mam nadzieje ;)
    Trudno powiedziec, bo nie podal Pan "pod ktora poz. taryfy celnej dany towar
    podchodzi" (tez moga byc rozne kwiatki, np. rury z pcv raz mozna
    zakwalifikowac jako "plastik" a raz jako mat. budowlany)

    > Ja bym jeszcze raz oclil to co z pkt. 4 wychodzi - zachcialo
    > sie debilowi importowac to niech placi.
    Cicho, cicho, bo jeszcze lykna ten pomysl.

    > A z ciekawosci - w
    > kazdym kraju UE tak jest czy tylko u nas sie takie oficjalne
    > zlodziejstwo uprawia?
    Podobnie (nie jestem pewny co z cleniem i owatowaniem transportu, bo kiedys
    u nas tego nie bylo, ale nasi wpadli na pomysl, ze importujac piwo mozna
    bylo rozbic fakture na: 10 centow piwo, butelka nastepne 10 centow, a 1
    dolar transport flaszki)

    > Jeszcze jedno - zakladajac ze w USA jest towar ktory kosztuje
    > $X oficjalnie. To on juz zawiera ichni VAT. Czy importujac
    > moge oczekiwac nizszej ceny od sprzedawcy?
    Jankes nie musi naliczac ichniego podatku (i stanowego i federalnego przy
    eksporcie), trzeba niektorych jednak pilnowac.

    pozdrawiam -xxx