    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak " bezboleśnie" rozwiązać umow ę o pracę?
    Date: Fri, 26 Mar 2004 14:09:06 +0100

    ELA wrote:

    > Hmm ... nie znam pojęcia "owca", to chyba jestem niezły " baran".
    > Z całym szacunkiem Maddy ale i tak nie otrzymałam odpowiedzi na
    > pytanie: jak rozwiązać taką umowę na której nie zaznaczono
    > możliwości wypowiedzenia.

    Wbrew pozorom otrzymalas odpowiedz CO ZROBIC by rozwiazac PROBLEM.
    A ty po prostu zapytalas "co zrobic by zjesc ciastko i dalej je miec".

    Jesli masz do czynienie z bezwzglednym pracodawca lamiacym twoje prawa bez
    skrupulow, to nie zrobisz nic "bezbolesnie". MUSI POBOLEC.

    > Pracuj wg. normy - 7 godzin i do domu.
    > pojęcie" pracuj" jest pojęciem względnym w Polsce.

    Alez to bardzo proste, masz pracowac 7 godzin.
    jestes w pracy 7 godzin i potem wychodzisz..

    > Zażądaj zaległych urlopów.
    > Żądam i co z tego? Powiedziano mi, że jak mi się nie chce pracować i
    > nie odpowiadają mi warunki pracy to mogę się zwolnić.

    No to odpowiedz, ze pracowac owszem ci sie che, ale urlop nalezy Ci sie
    "jak psu micha" a jesli sie to szefowi nie podoba, to niech podpisze
    rozwiazanie umowy za porozumieniem stron.

    > A jeśli nie chcę się zwolnić, to mogę cicho siedzieć i cieszyć się, że
    > mam pracę bo bezrobocie wzrasta.

    No przeciez nie chesz sie zwolnic, ale podpisalas umowe O PRACE,
    a nie "o niewolnictwo", wiec niech przestrzeba prawa pracy i tyle.

    > Jak masz dowody na pracę powyżej dopuszczalnego czasu, to podaj
    > Co może być takim dowodem?
    > Podpisuję codziennie listę płac, ale nigdzie nie jest napisane, że
    > norma pracy wynosi 7 lub 8 godzin.

    to sie zastanow.. zajrzyj do umowy, czy jest czas pracy jasno okreslony od
    ktorej do ktorej, jesli nie, to napisz pismo by Ci szef wyraznie na pismie
    napisal w jakich godzinach masz pracowac..

    > Oczywiście, że bałam się zwolnienia, ale się nie boję.

    No to jak JUZ sie ne boisz zwolnienia to CZEGO sie boisz ?

    > Ale pracodawca
    > odpowiedział mi, że zgodnie z KP nie może rozwiązać ze mną umowy,
    > chociaż trwałaby do końca świata i 1 dzień, : bo jest na czas określony.

    No to mu powiedz, ze "zdanie szefa nie jest zrodlem prawa w Polsce"
    i umowe o prace mozna W KAZDYM CZASIE rozwiazac za zgoda stron,
    i jesli mu sie cos nie podoba, to TY sie mozesz zgodzic,
    a pracowac owszem chcesz, ale zgodnie z prawem.

    > i nie ma w niej klauzuli o wcześniejszym rozwiązaniu" i że mogłam
    > sobie przeczytać KP wcześniej, przed jej podpisaniem, żeby wiedzieć
    > jakie są tego skutki.

    Skutki sa jak CI Madzia pisala.

    Szef ma szanowac KP nie tylko w kwestii wypowiedzenia.
    Nie podoba sie TO szefowi, niech cie zwolni...

    > I sedno w tym : JAK rozwiązać ww. umowę.

    Alez marudna jestes...

    Czlowiek prowokuje Cie do PORZUCENIA PRACY.
    WMOWIL CI ze twoim celem jest rozwiazanie umowy.

    > Nie jestem z typu mojego szefa: jak nie mam co robić to robię na
    > złość"

    Nie na zlosc. lecz ZGODNIE Z PRAWEM.
    CHCESZ pracowac dobrze i zgodnie z prawem lecz NIE BOISZ SIE
    zwolnienia i to TY mozesz pojsc rzefowi na reke jesli mu sie
    nie podoba, ze chcesz zgodnie z prawem pracowac.

    > duzo
    >
    > Ja już mam własny biznes całkiem nieźle mi nawet idzie. Ale chcę go
    > powiększyć.

    To po co pytasz o zasilek dla bezrobotnych..?

    Boguslaw