  • Data: 2006-11-06 09:44:13
    Temat: Re: jak księgujecie w KPiR opłaty i prowizje bankowe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > Byłem święcie przekonany, że trzeba zrobić dowód wewnętrzny a na nim nanieść
    > kwoty wynikające z wyciągu bankowego. Ku mojemu zdziwieniu, paragraf 14
    > rozporządzenia o KPiR pkt 2 zawiera katalog zawężający i mówi że dowody mogą
    > dotyczyć WYŁACZNIE dziewięciu grup wydatków i nie wymienia opłat bankowych.

    Tak, bo te księguje się "wprost".

    > Okey, mogę drukować sobie 12 transakcji obciążająych mnie prowizją 0,99zł
    > za dokonanie przelewu.

    I tak robię.
    Oczywiście ujmuję to jednym zapisem w KPiR, z listą identyfikatorów
    transakcji - razem z kwotą przychodu z odsetek (jeśli w danym banku
    jest) - pod pozycją "rozliczenie przychodów i opłat prowadzenia konta
    bankowego".

    > Ale czy to ma jakikolwiek sens? Nie lepiej byłoby
    > sporządzić jeden dowód wewnętrzny?

    Przecież do takiego DW musiałbyś i tak mieć dowody pierwotne :)
    Masz "paragon z jednostki dokonującej sprzedaży detalicznej".
    Albo "dowody opłat związanych z wydatkami na lokal".
    Wystawiając DW nie wpisujesz tam przecież wartości "z kapelusza",
    tylko masz dowody pierwotne poniesienia wydatku.
    Takie DW jak na dietę delegacyjną (że są "gołym" DW) są rzadkie i do
    tego ew. US może żadać "dowodu że miała miejsce" (IMO bilet na
    przejazd jest dobrym dowodem :], zeznanie kontrahenta również).

    pzdr, Gotfryd