  • 1. Data: 2009-11-28 08:11:35
    Temat: jak obliczyć podatek z wyjściowej ceny brutto
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zakupiłem wirtualny przedmiot za 0,50zł od osoby prywatnej
    ten towar chcę sprzedać za 1,00zł
    VAT jak sądzę będzie 22%

    czy gdzieś tu się dopisuje koszty
    jak wykonać obliczenia łącznie z zaokrągleniami
    - podatek
    - zysk na czysto

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 2. Data: 2009-11-28 09:38:52
    Temat: Re: jak obliczyć podatek z wyjściowej ceny brutto
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > VAT jak sądzę będzie 22%
    >

    > czy gdzieś tu się dopisuje koszty
    > jak wykonać obliczenia łącznie z zaokrągleniami

    Jak napiszesz co chcesz zrobic, to ktoś zapewne pomoże.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-11-28 13:08:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Nov 2009, zlotowinfo wrote:

    > zakupiłem wirtualny przedmiot za 0,50zł od osoby prywatnej

    ...dajmy na to od firmy "Jan Kowalski Akcesoria"... ;)
    (to JEST "osoba prywatna", bo przecież nie państwowa)

    > ten towar

    ...usługę wg VAT :) (co do dochodowego, to WNiP w roli towaru
    traktujemy jak towar, zgoda)

    > chcę sprzedać za 1,00zł
    > VAT jak sądzę będzie 22%
    >
    > czy gdzieś tu się dopisuje koszty

    A dlaczego by nie?

    > jak wykonać obliczenia łącznie z zaokrągleniami

    Nie tak prosto.
    VAT po prawdzie rozlicza się "osobno od każdej transakcji", to
    prawda, ale dochodowego już *nie*. Przychód do przychodów, koszt
    do kosztów (i dopiero *suma* jest zaokrąglana).
    Zaś co do VAT - można go policzyć na kilka sposóbów, prawnie
    dopuszczalnych. Przy założeniu jak w temacie (znana cena brutto)
    pozostają dwa, przyjęcie "matematycznej" wartości 1/1,22 oraz wartości
    urzędowo zaokrąglonej. Jako że wziąłeś cały 1 zł, to różnicy
    nie znajdziemy i pozostaje przyjąć 82 grosze netto i 18 groszy
    VAT.

    BTW: co to za "wirtualny przedmiot" że są chętni i skąd ta
    ankieta nt. czujności na .podatki? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-11-28 14:42:34
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak napiszesz co chcesz zrobic, to ktoś zapewne pomoże.

    chcę się dowiedzieć jaki zysk jest na czysto
    i w jaki sposób doszło do jego wyliczenia
    zakładając zakup od osoby która nie jest firmą

    dla uproszczenia nie ujmując w tym wyliczeniu ZUS, kosztów, etc.
    dokładnie ile z tej złotówki minus vat minus dochodowy

    czy liczę prawidłowo?
    0,32zł=1-0,5-(1/1,22) (po odjęciu kosztu i vat)
    0,26zł=032-0,32*0,19 (po odjęciu podatku dochodowego)

  • 5. Data: 2009-11-28 15:02:15
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > ...dajmy na to od firmy "Jan Kowalski Akcesoria"... ;)
    > (to JEST "osoba prywatna", bo przecież nie państwowa)

    od osoby nie będącej podmiotem gospodarczym
    poprostu takiej co nie wystawi faktury z 22% vat
    proszę mnie nie zamęczać swoim poziomem wiedzy
    tylko podpowiedzieć

    > ...usługę wg VAT :) (co do dochodowego, to WNiP w roli towaru
    > traktujemy jak towar, zgoda)

    to wirtualny przedmiot jest usługą?
    co to NWiP

> [...]
    > urzędowo zaokrąglonej. Jako że wziąłeś cały 1 zł, to różnicy
    > nie znajdziemy i pozostaje przyjąć 82 grosze netto i 18 groszy

    czym się różni matematyczna od urzędowej
    czy można używać zamiennie czy konsekwentnie jednej

    rozumiem że księgowy też musi żyć
    ale chcę znać proste obliczenia

    naprawdę chciałem wiedzieć ile ostatecznie zostanie na czysto
    0,32zł=1-0,5-(1/1,22) (po odjęciu kosztu i vat)
    0,26zł=032-0,32*0,19 (po odjęciu podatku dochodowego)

    > BTW: co to za "wirtualny przedmiot" że są chętni i skąd ta
    > ankieta nt. czujności na .podatki? :D

    chcę przenalizować na podstawie tego prostego przykładu
    jaka cena zakupu może być opłacalna

  • 6. Data: 2009-11-28 15:31:11
    Od: <s...@a...pl>

    > od osoby nie będącej podmiotem gospodarczym
    > poprostu takiej co nie wystawi faktury z 22% vat

    To już lepiej, osoba nie prowadząca DG w pewnych sytuacjach też wystawia FV :)

    > proszę mnie nie zamęczać swoim poziomem wiedzy
    > tylko podpowiedzieć

    Żeby podpowiedzieć, trzeba znać szczegóły, konkrety. Polskie prawo jest takie,
    nie inne. Reklamacj erozpatrywan esąraz na cztery lata (ostatnio było krócej).

    > to wirtualny przedmiot jest usługą?
    > co to NWiP

    1. Jesteś LEŃ.
    2. Przestawiłeś litery.

    Leń jesteś bo nie wpisałes tego do wujka google, a ten od razu podałby Ci
    odpowiednie rozwinięcie. WNiP - wartości niematerialne i prawne.

    > czym się różni matematyczna od urzędowej
    > czy można używać zamiennie czy konsekwentnie jednej

    Innym sposobem liczenia. Tym razem nie odpowiem, zapytaj wujka googla.

    > rozumiem że księgowy też musi żyć
    > ale chcę znać proste obliczenia

    Jest na sali ksiegowy(a)??? Pomijam Maddy, która się pojawia i znika :)

    > naprawdę chciałem wiedzieć ile ostatecznie zostanie na czysto

    Możliwe, że chodzi Ci o takie obliczenia:

    1:1,22=0,82
    0,82-0,50=0,32
    0,32-[18% / 19% / 32%]= [0,26 / 0,26 / 0,22]

    Możliwe też, że te obliczenia będą wyglądały jednak tak:
    1:1,22=0,82
    0,50+2%=0,51
    0,82-0,51=0,31
    0,31-[18% / 19% / 32%]= [0,25 / 0,25 / 0,21]

    Możliwe jest też, że będą one wyglądały tak:
    1:1,22=0,82
    0,82-3%=0,80
    0,80-0,50=0,30

    A może i tak:
    1:1,22=0,82
    0,82-3%=0,80
    0,50+2%=0,51
    0,80-0,51=0,29

    Co wybierasz? :)

  • 7. Data: 2009-11-28 15:33:28
    Od: <s...@a...pl>

    > 0,82-3%=0,80

    Tych 3% nie jestem pewien, mozęjest 5 albo jeszcze inaczej...

  • 8. Data: 2009-11-28 16:52:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Nov 2009, zlotowinfo wrote:

    > od osoby nie będącej podmiotem gospodarczym

    Acha.
    Podejrzewałem, ale tak na wszelki wypadek... ;)

    > to wirtualny przedmiot jest usługą?

    W rozumieniu VAT tak.
    Tu czytaj:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0
    ...w art.8

    > co to NWiP

    Oczywiście wartość niematerialna i prawna.
    Tak jak licencja dajmy na to.
    Czyli wszystko, co ma wartość NIE wynikłą z materialności w której
    jest wyrażona - weksel nie dlatego jest wart 100zł, że tyle
    kosztuje papier i wydrukowanie, lecz że mu *przypisano* 100 zł
    wartości.
    Jak mniemam, "przedmiot wirtualny" doskonale wpasowuję się w tę
    kategorię.

    [...]

    > czym się różni matematyczna od urzędowej

    Siada se minister z kawą w garści i myśli: "a co, są pewnie
    są w narodzie takie sztuki, co to dzielenie 1/(1+x) im nie
    wyjdzie, na wszelki wypadek policzymy ile to mniej więcej
    jest, każemy posłom sprawdzić a prezydentowi podpisać,
    każdy z czystym sumieniem będzie mógł brać wyliczenie
    podpisane przez prezydenta" :P

    > czy można używać zamiennie czy konsekwentnie jednej

    Zamiennie, ale konsekwentnie na jednym dokumencie.
    Czyli na *danej fakturze* wszystkie obliczenia jednakowo, ale
    na różnych f-rach można różnie.

    Powoduje to raz na pół roku czyjś płacz bo mu "program nie
    przyjmuje" :> (a to pisarz programista trąba przyjął zbędne
    założenia)

    > rozumiem że księgowy też musi żyć

    A kto to taki, ten księgowy?
    Ja nie jestem księgowym, jakby co :|

    > ale chcę znać proste obliczenia

    Prosimy o obniżenie wymagań ;>

    > naprawdę chciałem wiedzieć ile ostatecznie zostanie na czysto
    > 0,32zł=1-0,5-(1/1,22) (po odjęciu kosztu i vat)
    > 0,26zł=032-0,32*0,19 (po odjęciu podatku dochodowego)

    No to mniej więcej się zgadza.
    Ale napisałeś o ZAOKRĄGLENIACH.
    A tak się nie da.
    To jest sprzeczne ze słowem "prosto".

    Patrz sławne spory o "lokaty jednodniowe", oparte właśnie o podatkowy
    "uzysk" na zaokrągleniach.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-11-28 16:56:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Nov 2009, s...@a...pl wrote:

    > Tych 3% nie jestem pewien, mozęjest 5 albo jeszcze inaczej...

    ...i jest pytanie, czy "wirtualny handel wirtualnymi usługami" to
    na pewno handel, bo mam wątpliwosci.
    Wyrażę to inaczej: po pierwsze nie wiem czy obrót WNiP nie
    wyklucza się z ryczałtem, a po drugie, czy "wirtualny towar"
    w tym przypadku nie jest sprzeczny z definicją "handlu" :)
    (inne usługi to 7% najmniej)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-11-28 17:47:26
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > 1:1,22=0,82 - vat
    > 0,82-0,50=0,32 - koszt
    > 0,32-[18% / 19% / 32%]= [0,26 / 0,26 / 0,22] - zysk - podatek do odjęcia w różnych
    skalach

    zrozumiałe

    > Możliwe też, że te obliczenia będą wyglądały jednak tak:
    > 1:1,22=0,82 - vat
    > 0,50+2%=0,51 - ki pieron?
    > 0,82-0,51=0,31 - koszt
    > 0,31-[18% / 19% / 32%]= [0,25 / 0,25 / 0,21] - zysk - podatek do odjęcia w różnych
    skalach

    z tego co wiem z reguły się odejmuje
    nie chciałem zagłębiać się w większe obroty

    > Możliwe jest też, że będą one wyglądały tak:
    > 1:1,22=0,82 - vat
    > 0,82-3%=0,80 - ryczalt
    > 0,80-0,50=0,30 - zysk będąc na ryczałcie

    to jak sądzę ryczałt

    > A może i tak:
    > 1:1,22=0,82 - vat
    > 0,82-3%=0,80 - ryczałt
    > 0,50+2%=0,51 - ki pieron?
    > 0,80-0,51=0,29 - zysk będąc na ryczałcie

    i to też ryczałt

    ogólnie wystarczyło mi moje podstawowe wyliczenie do przenalalizowania sprawy
    w twoich obliczeniach zaciekawiło mnie 2%