  • Data: 2014-04-04 10:13:14
    Temat: Re: jak się rozliczyć z US
    Od: "podatnik" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotrek:
    > A ile to konkretnie było? Może załapałeś się na opodatkowanie
    > zryczałtowane i wtedy zleceniodawca nie wystawia PITa.

    Ile czego było, miesięcy pracy? O co chodzi z tym zryczałtowanym
    opodatkowaniem gdzie nie trzeba pita wysyłać? Bo nawet jak tydzień
    pracowałem na zleceniu to pita dostawałem zawsze.

    > Wprawdzie umowę o pracę możesz *zawrzeć* w dowolnej formie,
    > nawet na migi jak sugerował Cef, ale powinna wtedy zostać w ciągi 7(?) dni
    > potwierdzona.

    No więc nie jest potwierdzona, więc nie ma dowodów jaka to była umowa a
    pieniądze są i wolał bym się z nich rozliczyć, bo to za małe pieniądze żeby
    ryzykować więzieniem, czy solidną grzywną.

    > Jeśli nie masz na ten temat dowodów to IMHO nie warto drążyć tematu
    > i raczej należałoby przyjąć, że "przedłużyła" Ci się umowa zlecenie

    Niby na jakiej podstawie coś miało by mi się przedłużać? Zdaje się że nawet
    zlecenie powyżej trzech miesięcy z rzędu zamienia się w stosunek pracy
    automatycznie. Zresztą nieważne czy zlecenie,stosunek pracy, czy co innego,
    jak to w picie rozliczyć?

    > Ale kluczowe jest stwierdzenie ile zarabiałeś i czy potrafisz to
    > udowodnić.

    Akurat potrafię udowodnić, ale jak bym nie potrafił to chyba są jakieś
    pensje minimalne, prawda?