eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupować samochód? › Re: jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupować samochód?
  • Data: 2014-07-01 23:10:25
    Temat: Re: jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupować samochód?
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2014 12:07, BartekK pisze:
> [...]
    > pojedziemy na wakacje - to nie warte to kopania się z koniem/z US...
    > Koszt zakupu pojazdu (używanego) powiedzmy 100 tys zł brutto. Możliwość
    > uzyskania faktury vat na zakup.
    >
    > Jak teraz opłaca się to zrobić? Jak to się powinno zrobić?
    > Zakup na DG, 50% vat (50% z 23tys = 11.5tys) i 50% (50tys zl) ceny
    > zakupu w koszty, w dodatku amortyzowane przez 3 lata?
    >
    > Przy sprzedaży tego auta - np za 3 lata - będzie do oddania już 100%
    > vatu ze sprzedazy, czyli np sprzedając za 50tys, będzie 11.5tys vatu do
    > oddania (czyli wychodzimy na zero całkowite). Plus dochodowy z

    Niestety. Ale właściwie w czym problem, koszty i tak przerzucasz na
    klientów. Tych wszystkich miałczących o tym, że to, że cokolwiek możesz
    odliczyć to grzech i jawne oszustwo (z tym, że oni tego nie rozumieją).

    > Znajomy mi tu radzi, że zakup "prywatnie" a potem jakieś kombinacje w
    > użyczenia na cele prowadzenia działalnosci "jak wynajem" i koszt
    > "własnego wynajmu" w całości lub w 50% w koszty (ale to jakaś karkołomna
    > konstrukcja)...

    A ja Ci radzę leassing z pierwszą wpłatą i kwotą wykupu w wielkości
    raty, z tym, że na końcu odkupujesz auto jako prywatna osoba i
    sprzedajesz też jako osoba prywatna. Należy się dobra wódka.

    anacron
    aba/