    From: "Ryszard G." <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak to jest z Akcyzą?
    Date: Tue, 31 Dec 2002 00:07:13 +0100

    Użytkownik "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aup0ui$ca2$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    > mam takie pytanie dot.akcyzy, ktore mnie nurtuje od dluzszego czasu:
    > zgodnie z art.35 ust1 pkt3 UPTU obowiazek podatkowy w zakresie akcyzy
    ciazy
    > na "sprzedawcy wyrobow akcyzowych".

    Sprzedawca, który kupił towar, od którego akcyza została już zapłacona (są
    naklejone banderole), drugi raz akcyzy już nie płaci. Są wyjatki np. gdy
    sprzedaje się papierosy powyżej ceny uwidocznionej na paczce.
    Inaczej sklepy, restauracje i bary byłyby płatnikami akcyzy, a nie są :)

    > Czy w takim razie jesli podatnik prowadzi agencje reklamowa i na
    zamowienie
    > przygotowal kosze okolicznosciowe z batonami, cukierkami, kalendarzykiem i
    > np. winem lub piwem, to czy w tym momencie staje sie podatnikiem akcyzy
    > (piwo/wino kupione np. w hipermarkecie) ?
    > Czy w tej sytuacji robi jakakolwiek roznice, ze zostalo to zaksiegowane
    jako
    > koszty pozostale (kpir) a nie jako zakup towarow, gdyz kosz zostal
    sprzedany
    > jako "kosz okolicznosciowy" bez wyszczegolniania pozycji?

    Zastanawia mnie tylko, jak do takiej sprzedaży ma się ustawa o wychowaniu w
    trzeźwości ( zezwolenie i opłata za zezwolenie na sprzedaż wyrobów
    alkoholowych )?

    > I druga, bardzo podobna sytuacja: firma organizujaca spotkania i
    > konferencje: zakupuje alkohol na konferencje (fakture wystawia na 22% -
    > orgarnizacja spotkania/konferencji).
    j.w.

    Ryszard