    From: "MarKust71" <m...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak założyć jednoosobową Sp. z o.o.?
    Date: Sun, 11 Apr 2004 14:13:24 +0200

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2DA8AA784D386E48A4090BA3B1647E10FFA637@jplwant0
    03.jasien.net...
    > Witam,
    > jak (krok po kroku) załozyć jednoosobową Sp. z o.o.? Wiem, że należy
    > notrialnie sporządzić umowę spółki, a następnie zarejestreować ją w
    sądzie.
    > A co w międzyczasie z NIPem i Regonem? Czym mam się posługiwać w
    > międzyczasie rejestracji, a otrzymaniem wpisu w sądzie?
    > Jakie inne czynności należy jeszcze zrobić?
    >
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Witam !

    Procedura jest taka, jak i przy spółkach wieloosobowych:

    1) Sporządzenie aktu notarialnego (tu nie ma umowy, bo jest tylko jedna
    strona),
    2) Złożenie wniosku o rejestracje w KRS - dobrze mieć kopię z potwierdzeniem
    wpływu,
    3) rejestracja w Urzędzie Statystycznym (REGON) jako spółki "w organizacji",
    4) założenie konta w banku na podstawie aktu notarialnego, potwierdzonego
    wniosku do KRS i REGON-u
    5) z rachunkiem bankowym i REGON-em można złożyć NIP-2 (ciągle jako spółka
    "w organizacji") oraz VAT-R (no i VAT-R/UE za jednym zamachem),

    Po potwierdzeniu wpisu w KRS powtarzamy całą operację, tyle że teraz
    uaktualniamy wszystkie dane (w Urzędzie Skarbowym trzeba to zrobić w ciągu
    siedmiu dni).
    Spółka w organizacji jest już pełnoprawnym podmiotem gospodarczym (ma REGON
    i NIP), tylko nie posiada osobowości prawnej do momentu jej zarejestrowania
    w Rejestrze Przedsiębiorców.

    BTW - czy na pewno warto zakładać spółkę jednoosobową ? Z byle czym trzeba
    będzie ganiać do notariusza. Już lepiej dać jeden udział teściowej :-)

    Powodzenia !

    Marek