eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak zatrudnić księgową? › Re: jak zatrudnić księgową?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: du hast mich gefragt <d...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak zatrudnić księgową?
    Date: Wed, 16 Feb 2005 13:17:41 +0100
    Organization: du hast mich gefragt
    Lines: 27
    Message-ID: <cuve13$kpl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cuv29j$a6q$1@atlantis.news.tpi.pl> <cuv835$8r5$2@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cerber.farmacol.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1108556643 21301 195.205.143.132 (16 Feb 2005 12:24:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Feb 2005 12:24:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; pl-PL; rv:1.6) Gecko/20040113
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cuv835$8r5$2@atlantis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:133832
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2/16/2005 11:42 AM, Użytkownik Maddy napisał:

    > joryk napisał(a):
    >
    >> Witam,
    >> jest małe stowarzyszenie, które potrzebuje ksiegowej, zeby raz na rok
    >> zrobić bilans.
    >> Jak zatrudnić księgową? Czy może to być umowa zlecenia, czy musi być
    >> etat (ułamek etatu)? Gdzieś słyszałem, że ze względu na zakres
    >> odpowiedzialności
    >
    >
    > 1) Na inna umowę mogła by być ksiegowa z licencja,
    > ale w opisanym przypadku
    > musi to być jednak doradca podatkowy albo biegły rewident - 2) zrobienie
    > samego bilansu na podstawie ksiag prowadzonych przez kogoś innego
    > wykracza poza uprawnienia z licencji MF.

    Co do 1) niekoniecznie, mianowicie jeżeli księgi będą prowadzone w
    siedzibie stowarzyszenia to *nie* potrzeba licencji.
    Co do 2) w takim wypadku raczej tak, natomiast jeżeli księgi będą
    prowadzone w siedzibie przez prowadzącego księgi to *wydaje* mi się, że
    także nie trzeba licencji ani uprawnień doradcy ale nie jestem pewien a
    nie chce mi się teraz szukać.

    --
    gefragt

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1