  • 1. Data: 2005-07-26 10:03:47
    Temat: jak zawiadomic urzad skarbowy
    Od: "JH" <n...@m...com>

    Jak moge droga korespondencyjna (jesli mozna) zawiadomic Urzad Skarbowy o
    fakcie posiadania nowego dowodu osobistego.

    Rowniez chcialbym ta droga zlozyc zapytanie o zwrot podatku, ktory US wyslal
    prawdopodobnie na nie istniejace konto bankowe i ktory do niego wrocil
    zapewne.

  • 2. Data: 2005-07-26 10:23:57
    Temat: Re: jak zawiadomic urzad skarbowy
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 lip o godzinie 12:03, na pl.soc.prawo.podatki, JH napisał(a):

    > Jak moge droga korespondencyjna (jesli mozna) zawiadomic Urzad Skarbowy o
    > fakcie posiadania nowego dowodu osobistego.

    NIP-x
    gdzie x zależy czy jesteś osobą fizyczną czy osoba fizyczną prowadzącą
    działalność gospodarczą. Oczywiście składa sie go z formie aktualizacji.
    Możesz wysłać listem, najlepiej poleconym z PO.
    W tymże NIPie umieść również informację o zmianie nr rachunku bankowego -
    przecież to było Twoim obowiązkiem po jego zmianie, tak samo jak po zmianie
> [...]

    > prawdopodobnie na nie istniejace konto bankowe i ktory do niego wrocil

    Nie, takiej informacji nie wpiszesz na NIP-x.
    Jeżeli US dostał zwrotkę to będzie starał się z Tobą skontaktować
    telefonicznie celem wyjaśnienia powodu zwrotu.

    --
    Herbi
    26-07-2005 12:23:55

  • 3. Data: 2005-07-26 10:58:30
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <1c78ec9nymik0$.dlg@onet.pl>, Herbi wrote:

    > Jeżeli US dostał zwrotkę to będzie starał się z Tobą skontaktować
    > telefonicznie celem wyjaśnienia powodu zwrotu.

    A ta proba kontaktu bedzie wygladala tak ze na komorki im nie wolno
    dzwonic bo to za drogo wiec sprobowali raz do domu w godzinach pracy
    jako ze oczywiscie moim zadaniem jako pracownika jest siedziec w domu
    i czekac na ich telefon a o probie kontaktu z ich strony dowiedzialem
    sie 3 miesiace pozniej, gdy juz wolno bylo mi isc i spytac czemu do
    tej pory nie dotarl do mnie zwrot. Gdy pytalem wczesniej, przed
    uplywem 3 miesiecy - odpowiedz byla: "nie minal jeszcze termin zwrotu".
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2005-07-26 11:27:29
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W tymże NIPie umieść również informację o zmianie nr rachunku bankowego -
    > przecież to było Twoim obowiązkiem po jego zmianie,

    a to dla mnie cos nowego, od kiedy to osoba fizyczna ma obowiazek informowac
    o zmianie rachunku bankowego. Moze podasz jakas podstawe prawna swojego
    twierdzenia...

    > tak samo jak po zmianie
    > dowodu osobistego.

    tutaj jak najbardziej taki obowiazek byl

  • 5. Data: 2005-07-26 12:54:11
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 lip o godzinie 13:27, na pl.soc.prawo.podatki, wiech napisał(a):

    > a to dla mnie cos nowego, od kiedy to osoba fizyczna ma obowiazek informowac
    > o zmianie rachunku bankowego. Moze podasz jakas podstawe prawna swojego
    > twierdzenia...

    Otrzymujesz zwrot podatku?
    Jeżeli tak - to w czyim interesie leży poinformowanie USu o zmianie
    rachunku bankowego?

    --
    Herbi
    26-07-2005 14:54:10

  • 6. Data: 2005-07-26 12:59:22
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 lip o godzinie 12:58, na pl.soc.prawo.podatki, CzeslawEm.
    napisał(a):

    > A ta proba kontaktu bedzie wygladala tak ze na komorki im nie wolno
    > dzwonic bo to za drogo wiec sprobowali raz do domu w godzinach pracy

    Trudno by urzędnik US dzwonił w godzinach popołudniowych kiedy leży sobie
    na hamaku ;)

> [...]
    > tej pory nie dotarl do mnie zwrot. Gdy pytalem wczesniej, przed
    > uplywem 3 miesiecy - odpowiedz byla: "nie minal jeszcze termin zwrotu".

    W czyim interesie leży by US posiadał twoje aktualne nr rachunków/ku
    bankowego?
    Chcesz zwrot - podaj im swój rachunek - jak nie spieszy Ci się to siedź i
    czekaj...... ;)

    --
    Herbi
    26-07-2005 14:59:19

  • 7. Data: 2005-07-26 12:59:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JH wrote:
> [...]
    > prawdopodobnie na nie istniejace konto bankowe i ktory do niego wrocil

    NIP-3

    tam tez wpiszesz numer rachunku bankowego, albo powiadomisz o zamknieciu
    rachunku, ktorego numer maja.
    A swoja drogą jak wysylali na rachunek bankowy, to kto ci nip-3
    wypelnial poprzednim razem?

  • 8. Data: 2005-07-26 13:08:24
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    > Otrzymujesz zwrot podatku?

    otrzymuje z kasy US

    > Jeżeli tak - to w czyim interesie leży poinformowanie USu o zmianie
    > rachunku bankowego?

    nie wiem w czyim interesie, ale na pewno nie w moim...

    a generalnie - dziad o gruszce, baba o pietruszcze ja pytam o podstawe
    prawna obowiazku informowaniu US o numerze
    konta bankowego, a Ty o zwrocie podatku

  • 9. Data: 2005-07-26 14:08:43
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 26 lip o godzinie 15:08, na pl.soc.prawo.podatki, wiech napisał(a):

    > nie wiem w czyim interesie, ale na pewno nie w moim...

    Pewnie w interesie np. Balcerowicza :P

    > a generalnie - dziad o gruszce, baba o pietruszcze ja pytam o podstawe
    > prawna obowiazku informowaniu US o numerze konta bankowego, a Ty o zwrocie podatku

    Zgaduje:
    - jedno sie wiąże z drugim?
    Skoro pytający składając wcześniej NIP-3 (zakładamy że to osoba fizyczna
    nie prowadząca DG) wskazał rachunek bankowy - to po jego zmianie należało
    złożyć NIP-3 w trybie aktualizacji z nowym nr rachunku.
    I to jest interes pytającego - nikogo więcej.

    Urząd Skarbowy dokonując przelewu na podany (wcześniej) rachunek postąpił
    słusznie, logicznie - teraz powinien nawet potrącić koszt wykonania
    pierwszego przelewu który "wrócił" do US z kwoty która ma otrzymać
    pytający.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-07-26 20:36:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wiech napisał(a):

    > a generalnie - dziad o gruszce, baba o pietruszcze ja pytam o podstawe
    > prawna obowiazku informowaniu US o numerze
    > konta bankowego, a Ty o zwrocie podatku

    W przypadku osoby (podatnika ;-) nie prowadzącej działalności
    gospodarczej, nie ma takiego obowiązku. Niemniej podanie numeru skutkuje
    tym, że ewentualny zwrot podatku trafia właśnie tam (chociaż nie do
    końca jest to prawda). W Twoim interesie więc leży, żeby US miał
    aktualny numer

    M.