  • 1. Data: 2006-05-16 13:22:21
    Temat: jak znalezc dobre biuro rachunkowe
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Hej!

    Rozwazam zalozenie wlasnej dzialalnosci i chcialbym powierzyc kwestie
    ksiegowe dobrym specjalistom. Jak mozna sie upewnic, ze biuro rachunkowe zna
    sie na rzeczy i na co zwrocic uwage wybierajac takie biuro?

    Jedyne co przychodzi mi do glowy to:

    - sprawdzic czy biuro ma pelne oc (z tego co slyszalem jedynie od spraw
    podatku dochodowego jest obowiazkowe, od vatu dobrowolne),
    - sprawdzic czy biuro reprezentuje firme w razie kontroli skarbowej,
    - sprawdzic co mowi umowa z biurem o sytuacji rozwiazania umowy (aby dostac
    wszystkie papiery itd.)

    Wlasnie co jeszcze?

    Czy prowadzac dzialalnosc i mieszkajac w jednym miescie, mozna korzystac z
    uslug biura w innym miescie (sasiednim)?

    Moze ktos moglby polecic sprawdzone biuro z terenu Trojmiasta, najlepiej
    Gdynia?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 2. Data: 2006-05-16 15:26:57
    Temat: Re: jak znalezc dobre biuro rachunkowe
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > - sprawdzic czy biuro reprezentuje firme w razie kontroli skarbowej,
    > - sprawdzic co mowi umowa z biurem o sytuacji rozwiazania umowy (aby dostac

    To chyba niemożliwe, tak sprawdzić na sucho. Wychodzi w praniu.

    W skrócie chodzi o to, aby
    biuro przeznaczało na Twoje papiery nie pół godziny w miesiącu, ale co
    najmniej parę roboczogodzin, nawet przy prostej działalności. Inaczej
    zawsze coś pomylą, spierdzielą. Ja już przeżyłem kilka biur i
    opowieści co tacy potrafią zrobić zachowam dla siebie, bo nadają się
    raczej na scenariusz horroru, a nie na grupę dyskusyjną. Cechą wspólną
    jest to, że jak pomyłki sam nie zauważysz, to zauważy ją dopiero urząd
    podczas kontroli. Zatem tak czy siak musisz się na tym znać. Pomyłki w
    pitach ("ojej, ta jedynka to nie wiem skąd mi się dopisała, zaraz
    skorygujemy" - korekta z 123 tys. na 23 tys. - oczywiście po chwili
    kontrola, trzepanie papierów itd), w ZUSie ("pani Haniu, to Pani
    wyrejestrowała pana J. z ZUSu?" - no i pięknie, potem to ja się
    tłumaczyłem dlaczego się "wyrejestrowałem" na pół roku, skoro cały
    czas prowadziłem działalność i w dodatku płaciłem składki, potem się
    tłumaczyłęm jeszcze raz, tym razem w US, dlaczego te skłądki
    odliczałem, skoro byłem wyrejestrowany...), pomyłki w księgowaniu -
    nagminne... I to wszystko za 200-300 zł za miesiąc. PO przerobieniu
    kilku biur rachunkowych robię teraz wszystko sam. Też popełniam błędy,
    ale przynajmniej nie muszę za ich popełnianie płacić, tylko za
    konsekwencje. A tak to płąciłem i za ich popełnianie, i za
    konsekwencje, bo biura wszelką odpowiedzialność miały w dupie, a ja
    nie miałem czasu łazić po sądach dla 200 zł odszkodowania. :(
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-05-16 15:43:21
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    > opowieści co tacy potrafią zrobić zachowam dla siebie, bo nadają się
    > raczej na scenariusz horroru, a nie na grupę dyskusyjną. Cechą wspólną

    Brzmi srednio ciekawie....

    Skad brales wiedze jak prowadzic to wszystko?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 4. Data: 2006-05-16 16:02:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Brzmi srednio ciekawie....

    Wiesz, ja wierzę, że są dobre biura księgowe. ;) Problem tylko jak na
    nie trafić ;-) Albo musisz znaleźć naprawdę taką fajną, zaufaną,
    zaangażowaną "panią Krysię", albo biuro, gdzie za prostą KPiR
    zapłacisz nie 100 czy 200, ale tak z 500 zł - wtedy to może będą się
    Twoimi papierami lepiej zajmować. Bo za 100 zł to co najwyżej wklepią
    faktury do komputera i przy okazji coś spierdolą. Ja to w każdym
    miesiącu znajdowałem błędy, już naprawdę ręce opadały. Gdyby chociaż
    sprawdzili co było w poprzedniej deklaracji, gdyby zwróćili uwagę na
    fakt, że skoro dotychczas dochód miesięczny oscylował wokół 2000zł, to
    dochód na poziomie 100tys nie jest normalny, to błąd zauważyliby
    natychmiast. Ale im szkoda było tych paru chwil na takie
    "pierdoły", wolą przez ten czas "odwalić" papiery kolejnej firmy...

    Moja przygoda z biurami rachunkowymi kosztowała mnie już jakiś 1000
    zł na kary i odsetki, plus 3000 na same usługi tych biur. Zajebisty
    interes, szkoda słów.

    > Skad brales wiedze jak prowadzic to wszystko?

    Tata ma małą firmę, więc nasiąkłem tym od dziecka niejako. Potem to
    już samo idzie. ALe jak zacząć - nie mam pojęcia ;-)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-05-16 22:35:56
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Tata ma małą firmę, więc nasiąkłem tym od dziecka niejako. Potem to
    > już samo idzie. ALe jak zacząć - nie mam pojęcia ;-)

    Ja zaczełem od rozmowy z koleżanką - okazało sie że jest księgową :)
    Podpowiedziała po trosze, jaką formę opodatkowania wybrać, czym sie to
    różni. Pomagała przez rok wypełniać ZUSy Dodatkowo kupiłem sobie
    ksiazkę-broszurę (bodajże INFORu), gdzie było opisane jak prowadzic KPiR, na
    co zwracać uwagę. Po roku przekazałem swoje papiery dla znajomej ksiegowej,
    gdzie za niewielkie pieniadze zaczela ona to prowadzic. I jest OK, choc
    przewaznie zawsze sam sprawdzam czy wszystko jest wg mnie parwidłowo. W
    końcu to ja przed US bede odpowiadał, a nie ona :) Czasami znajduje jakies
    błedy,czasami cos mi nei pasuje. Wtedy wyjasniamy dlaczego dana pozycja ma
    taki "wygląd" w KPiR lub ew. VAT.

    Jesli bedziesz na KPiR, zaczął bym od kupienia książki lub broszury
    dotyczącej prowadzneia KPiR. Potem poczytał ustawęo PIT (nie koniecznie na
    ura całą, ale docelowo zaznajomić sie musisz z całością. Poza tym rozejrzyj
    sie w około - powinieneś znaleść kogoś znajomego, kto byc moze zechce ci
    pomoc na początku w samodzielnym prowadzeniu papierów (i firmy).

    A jak czegoś nie bedziesz wiedział, to masz najpierw google.pl a potem tą
    grupę :)

  • 6. Data: 2006-05-16 22:41:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 May 2006, Samotnik wrote:

    > Tata ma małą firmę, więc nasiąkłem tym od dziecka niejako. Potem to
    > już samo idzie. ALe jak zacząć - nie mam pojęcia ;-)

    ...przeczytać te 3000 postów na grupie (nie wiedzieć dlaczego Maddy
    dziś skreśliła z propozycji jedno zero ;>) żeby wiedzieć czego się
    nie wie i jakich słów używać (albo sprawdzić co znaczą).
    Poczytać chwilę grupę .prawo (żeby na nierozumieniu pojęć wykładać
    się raz na tydzień a nie co chwilę).
    A potem to jak piszesz - ustawy w garść i już idzie z górki ;)

    pozdrowienia - Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, tak, zastosowałem koncept z kilkoma
    tysiącami postów "na początek" do siebie więc proszę bez fochów)

  • 7. Data: 2006-05-17 14:05:55
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Moja przygoda z biurami rachunkowymi kosztowała mnie już jakiś 1000
    > zł na kary i odsetki, plus 3000 na same usługi tych biur. Zajebisty
    > interes, szkoda słów.

    Wiem cos o tym. Sam przezylem pare tego typu biur.
    Najwiecej bylo zamieszania w zusie. W efekcie za bledy biura
    mialem nieziemskie przeboje z zusem.

    Neko

  • 8. Data: 2006-05-17 16:38:41
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    > sie w około - powinieneś znaleść kogoś znajomego, kto byc moze zechce ci
    > pomoc na początku w samodzielnym prowadzeniu papierów (i firmy).

    Mozesz polecic konkretne ksiazki, ale takie lopatologiczne?

    Swoja droga smutne spostrzezenie - nie dosc, ze trzeba placic podatki to
    jeszcze bedac informatykiem, fryzjerem czy monterem trzeba byc specem od
    rachunkowosci i zawilych przepisow podatkowych. Przeciez to wszystko powinno
    byc proste, by nie poswiecac temu wiecej niz godzine miesiecznie....
    Marzenia.....

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 9. Data: 2006-05-17 17:43:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > rachunkowosci i zawilych przepisow podatkowych. Przeciez to wszystko powinno
    > byc proste, by nie poswiecac temu wiecej niz godzine miesiecznie....

    No ale nie wiem czemu to ma być smutne. Jeżeli chcesz tylko się skupić
    na byciu fryzjerem czy informatykiem, to zatrudniasz się na stanowisku
    fryzjera i informatyka, i twoim jedynym zadaniem jest wykonywać
    sumiennie polecenia szefa, zaś jedynym ryzykiem jest trzykrotność pensji .

    Zaś skoro jesteś przedsiębiorcą, naturalne jest że że musisz się znać na
    podatkach, marketingu, PR i innych (lub jesteś bogaty i masz od tego
    swoich ludzi), oraz ponosić konsekwencje nieznajomości tych tematów.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-05-17 20:21:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 May 2006, Piotr wrote:

    > Przeciez to wszystko powinno
    > byc proste, by nie poswiecac temu wiecej niz godzine miesiecznie....

    "ludzie nie chcą" (żeby było proste).
    Większości nie wytłumaczysz że proste oznacza:
    - znaczne utrudnienie dla "kombinatorów"
    - obiżenie kosztów (choćby w postaci czasu, ilości potrzebnych
    księgowych, ilości potrzebnych urzędników)
    - tym samym pozytywy dla wszystkich pozostałych

    A proste są dwa podatki: pogłówny (bardzo prosty) i liniowy (dość
    prosty, choć nie tak).
    BTW: IMO istnienie jednocześnie podatku od dochodu i od przychodu
    (czyli KPiR i ryczałtu) nie spełnia pierwszej pozycji z listy;
    dlatego IMO ryczałt NIE jest dobrym rozwiązaniem z p. widzenia
    systemu podatkowego.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)