  • 11. Data: 2010-04-23 21:37:31
    Temat: Re: jak zwiększyć zaliczki na podatek dochodowy
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message
    news:hqridp$lcc$1@news.onet.pl...
    > Ludzie nie lubia myslec. Wola, gdy robi to za nich panstwo.
    > Dlatego wlasnie powstaly obowiazkowe systemy emerytalne, gdyz ludzie nie
    > sa w stanie sami podejmowac takich dzialan.
    > Wola, gdy panstwo sobie zabierze samo i samo za nich bedzie myslec

    Mniej więcej, chociaż generalizacja z wyręczaniem w myśleniu jest błędna, tu
    akurat chodzi o pamiętanie. Najważniejsze, aby mieć wybór - robisz sam lub
    zostawiasz komuś innemu. 10 lat temu taka zabawa domowymi finansami była
    moim hobby. Dzisiaj wolę eliminować zbędne obciążenia aby skupić się na
    sprawach istotnych. Polecam ten właśnie punkt widzenia.

  • 12. Data: 2010-04-24 06:21:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010, strach wrote:

    > "SDD" <s...@t...pl> wrote
    [...]
    > Mniej więcej, chociaż generalizacja z wyręczaniem w myśleniu jest błędna, tu
    > akurat chodzi o pamiętanie. Najważniejsze, aby mieć wybór - robisz sam lub
    > zostawiasz komuś innemu.

    To drugie powinno się wiązać z odpowiedzią na pytanie: "za ile" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-04-26 10:34:03
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    strach pisze:

    Dzisiaj wolę eliminować zbędne obciążenia aby
    > skupić się na sprawach istotnych. Polecam ten właśnie punkt widzenia.

    Możesz mi powiedzieć co takiego bardzo absorbującego jest w odłożeniu
    określonej kwoty co miesiąc na najprostszą nawet lokatę internetową w banku?
    Zarabiasz kupę siana i chcesz, żeby jakakolwiek złotówka kurzyła się na
    kontach skarbówki zamiast robić coś pożytecznego dla Ciebie? Wybacz ale
    z tego dobrobytu to Ci się całkiem pop...rzestawiało w głowie :)

    Pozdro
    Ranger

  • 14. Data: 2010-04-26 21:29:12
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Ranger" <n...@f...pl> wrote in message
> [...]
    > banku? Zarabiasz kupę siana i chcesz, żeby jakakolwiek złotówka kurzyła
    > się na kontach skarbówki zamiast robić coś pożytecznego dla Ciebie?

    Nie chcę się rozwodzić bo już totalny OT, ale to kwestia kosztu
    alternatywnego czasu. Nie po każdą złotówkę się warto schylać, zamiast 10 zł
    miesięcznie więcej wolę nie musieć w ogóle o tym myśleć i dzięki temu zrobić
    coś co przyniesie więcej korzyści. Jednym to podejście pomaga, innym nie,
    ale warto spróbować i sprawdzić.

  • 15. Data: 2010-04-27 07:26:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 26 Kwi, 23:29, "strach" <s...@g...pl> wrote:
    > "Ranger" <n...@f...pl> wrote in message

    > Nie chcę się rozwodzić bo już totalny OT, ale to kwestia kosztu
    > alternatywnego czasu. Nie po każdą złotówkę się warto schylać, zamiast 10 zł

    no właśnie, nie szkoda Ci czasu na kombinowanie w jaki sposób dać
    fiskusowi więcej, niż trzeba?
    Nie lepiej robić bez kombinowania, zwłaszcza, że to i dla kieszeni
    lepiej? Polecam ten właśnie punkt widzenia :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek

  • 16. Data: 2011-03-15 19:32:43
    Temat: Re: jak zwiększyć zaliczki na podatek doc
    Od: "Mariusz68" <marwojcik@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam! Mam podobny problem jak kolega. W trakcie roku zmieniłem pracę, u
    poprzedniego pracodawcy pobierane zaliczki były zgodne ze skalą podatkową, u nowego
    pracodawcy podałem, iż przekroczyłem już kwoty związane z ubezpieczeniem
    społecznym, natomiast nowy pracodawca pobierał zaliczki w kwocie 18%, nie informując
    mni o tym - a teraz mam sporą dopłatę do rozliczenia rocznego. Czy informując
    pracodawcę o kwocie naliczonych składek emerytalno-rentowych, można domniemywać, iż
    dopełniłem obowiązku poinformowania pracodawcy aby odprowadzał zaliczki w kwocie 32%?
    Czy pracodawca powinien mnie poinformować o możliwości (o konieczności) złożenia
    takiego oświadczenia?
    Dziękuję bardzo za info.
    Pozdrawiam, Mariusz