  • 1. Data: 2005-02-19 08:11:34
    Temat: jaki przychód do limitu na reklamę
    Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl>

    Czy do ustalenia limitu na reprezentacje i reklamę mam wziąć przychód z
    deklaracji CIT8 ?
    Chodzi mi jak ustalić limit na reprezentacje i reklamę.

    --

    ===============
    Pozdrawiam Ewa

  • 2. Data: 2005-02-19 10:16:02
    Temat: Re: jaki przychód do limitu na reklamę
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Jędrek" <a...@T...onet.pl> wrote in message
    > Czy do ustalenia limitu na reprezentacje i reklamę mam wziąć przychód z
    > deklaracji CIT8 ?
    > Chodzi mi jak ustalić limit na reprezentacje i reklamę.

    o oczy mi się obił artykuł, że to ma być tylko ten przychód który jest
    związany z wydatkami na reklamę, czyli odpada np. przychód z odsetek
    bankowych, pozostałe przychody operacyjne itd.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-02-19 18:56:00
    Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl>

    > o oczy mi się obił artykuł,

    dziękuję... czy zdołasz sobie przypomnieć gdzie to czytałaś ?
    Ewa

  • 4. Data: 2005-02-20 13:08:12
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    > dziękuję... czy zdołasz sobie przypomnieć gdzie to czytałaś ?
    > Ewa

    ha, głowa nie smietnik, ale od czego sterty papieru trzymane gdzieś na dole
    w szafie...
    Wycięłam sobie artykuł z Serwisu Finansowego Księgowego nr 9 (307) z 2001
    roku - wiem, że stare, ale nie sądzę, by coś się w tej sprawie zmieniło.

    Przepiszę kawałek z wyroku NSA - niestety w artykule brakuje sygnatury i
    roku wydania wyroku:

    "Ustawodawca nakazuje podatnikom grupować przychody i koszty ich uzyskania w
    celu ustalenia dochodu z poszczególnych źródeł przychodów. Limit wydatków na
    reprezentację i reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny określa art. 23
    ust, 1 pkt 23 u o PDOF. Wydatki te mogą być zaliczone do kosztów uzyskania
    przycodu w części nie przekraczającej 0,25% przychodu ze źródła którego
    dotyczą. Nie można zatem przyjąć, że limit ten powinien być ustalany z
    uwzględnieniem całości przychodów osiągniętych przez podatnika w trakcie
    roku podatkowego".

    Przy czym uprzedzam, że sprawa dotyczyła działalnosci osoby fizycznej, a
    wyrok dotyczył wyłączenia z podstawy wyliczenia limitu do reprezentacji
    przychodów nie podlegających opodatkowaniu, i w artykule nie ma słowa na
    temat mojej "intuicji podatkowej", która mi sugeruje, że przy pełnej
    księgowości trudno do limitu liczyć PPO czy przychody finansowe, które nie
    mają nic wspólnego z wydatkam na reklamę.

    Magdi

  • 5. Data: 2005-02-20 13:18:10
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> wrote in message

    > "Jędrek" <a...@T...onet.pl> wrote in message

    znalazłam jeszcze link do czegoś takiego
    http://www.czasopisma.pwp.pl/glosa-200103.xml?katalo
    g=20010312
    może w jakiejś czytelni znajdziesz stare numery tego czasopisma, bo ja nie
    mam do niego dostępu. Może tam rozwieją Twoje wątpliwości

    Magdi

  • 6. Data: 2005-02-20 14:00:46
    Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl>

    Bardzo dzikeję
    Ewa

  • 7. Data: 2005-02-20 17:57:41
    Temat: Re: jaki przychód do limitu na reklam
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Według mnie do obliczenie limitu 0,25% bierze się przychody z CIT-8