  • 1. Data: 2010-02-09 22:44:46
    Temat: jednoosobowa działalność a dwa telefony
    Od: "cg" <cegreg_spam@gmail_spam.com>

    Witam,
    Prowdzę jednoosobową działalność gospodarczą (usługi budowlane), jestem
    vat-owcem, zasady ogólne.
    Mam dwa telefony - jeden prywatny i jeden firmowy. Właśnie mi się skończył
    abonament na prywatnym telefonie i tak się zastanawiam czy nie mógłbym go
    "przepisać" na firmę. Czy US w razie kontroli może przyczepić się do tego,
    że mam dwa telefony, a pracuje sam?

    Z góry dzięki za wyjaśnienia.

    cg

  • 2. Data: 2010-02-09 23:05:41
    Temat: Re: jednoosobowa działalność a dwa telefony
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > "przepisać" na firmę. Czy US w razie kontroli może przyczepić się do tego, że

    Jeśli będziesz miał trzeci na potrzeby osobiste, to powinno obejść się bez
    większych problemów.

  • 3. Data: 2010-02-10 07:57:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@a...pl ...

    > Jeśli będziesz miał trzeci na potrzeby osobiste, to powinno obejść się
    > bez większych problemów.

    a jesli nie?
    a jak Us to sprawdzi czy mam trzeci? Zapyta? W dobie telefonów na karte?

  • 4. Data: 2010-02-10 08:59:06
    Od: <s...@a...pl>

    > a jesli nie?

    To możesz mieć zarzut, że wykorzytujesz jeden z nich do celów osobistych.
    Wyrzucą z kosztów, skorygują VAT, być może dowalą karę. Jeśli nie będą mieli
    racji, będzie sz musiał udowadniać to w sądzie.

    > a jak Us to sprawdzi czy mam trzeci? Zapyta?

    A dlaczego nie? Zeznania przedsiebiorcy i świadków też mogą być dowodem w
    postępowaniu.

    > W dobie telefonów na karte?

    A co to ma za znaczenie?

    Sam w DG używam telefonu na kartę. Przy moich połaczeniach wychodzi taniej niż
    abonament :)

  • 5. Data: 2010-02-10 09:01:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.02.2010 08:57), Budzik wrote:
    > Użytkownik s...@a...pl ...

    > a jesli nie?
    > a jak Us to sprawdzi czy mam trzeci? Zapyta? W dobie telefonów na karte?

    W dobie telefonów na kartę także są billingi i nietrudno sprawdzić że
    dziwnym trafem na jednym z tych telefonów gros połączeń to rodzina
    podatnika.

    p. m.

  • 6. Data: 2010-02-10 14:57:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mvoicem m...@g...com ...

    > W dobie telefonów na kartę także są billingi i nietrudno sprawdzić że
    > dziwnym trafem na jednym z tych telefonów gros połączeń to rodzina
    > podatnika.

    miał ktos taka sprawe z US, ze tenze US wyciągnła bilingi telefoniczne?

  • 7. Data: 2010-02-10 14:57:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@a...pl ...

    > To możesz mieć zarzut, że wykorzytujesz jeden z nich do celów
    > osobistych. Wyrzucą z kosztów, skorygują VAT, być może dowalą karę.
    > Jeśli nie będą mieli racji, będzie sz musiał udowadniać to w sądzie.

    ok, nie bede brnał dalej, bo rozumiem ,ze to ocenne dla urzedniaka a kazda
    jego decyzja jest do podwazenia dopiero w sadzie, gdzie za 50 zł nie warto
    sie targac.

> [...]
    > dowodem w postępowaniu.

    > A co to ma za znaczenie?
    >
    > Sam w DG używam telefonu na kartę. Przy moich połaczeniach wychodzi

    ale ja nie o tym.
    Jezeli byłby jakis kwas, kupujesz karte, podajesz numer jako swój prywatny
    i juz. W tym sensie zastanawiam sie nad mozliwoscia udowodnienia braku
    prywatnego telefonu.

  • 8. Data: 2010-02-10 18:43:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-02-2010 15:57, Budzik pisze:
    > Użytkownik mvoicem m...@g...com ...

    > miał ktos taka sprawe z US, ze tenze US wyciągnła bilingi telefoniczne?

    Miałam. Znaczy nie ja a klient (a ostrzegałam...).
    Przelecieli cały rok, odpytali z każdego numery, zrobili zestawienie,
    kazali skorygować i abonament naliczyć proporcjonalnie do rozmów
    firmowe/niefirmowe

    Wywalili też z kosztów jedyny telefon stacjonarny w domu. Zostawili
    abonament na internet.

    Ogólnie - na telefonach zarobili jakieś 150zł podatku.
    Ale było co wykazać w protokole!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-02-10 21:57:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maddy m...@e...com.pl ...

> [...]
    > abonament na internet.
    >
    > Ogólnie - na telefonach zarobili jakieś 150zł podatku.

    i nie mieli zadnego problemu, aby operator udostepnił bilingi?

  • 10. Data: 2010-02-10 23:14:30
    Od: <s...@a...pl>

    > i nie mieli zadnego problemu, aby operator udostepnił bilingi?

    Zapewne było tak, że operator przedstawił je abonentowi/użytkownikowi, dopiero
    on przekazał je kontroletrom.