  • 11. Data: 2010-02-11 05:57:25
    Temat: Re: jednoosobowa działalność a dwa telefony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@a...pl ...

    > Zapewne było tak, że operator przedstawił je abonentowi/użytkownikowi,
    > dopiero on przekazał je kontroletrom.

    a po co uzytkownik przekazywał je kontrolerom?

  • 12. Data: 2010-02-11 06:50:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > a po co uzytkownik przekazywał je kontrolerom?

    Bo grzecznie poprosili?

  • 13. Data: 2010-02-11 07:23:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-02-2010 07:50, cef pisze:

    > Bo grzecznie poprosili?

    Widzę, że już za mnie wyjaśniono.

    Dodam jeszcze, że niektórzy mogą sobie tu buńczucznie tupać, że "nie
    dam, nie mam i co mi zrobicie".

    Ciekawe, jak się zachowają, kiedy dostana na piśmnie wezwanie do
    przedstawienia billingów z pouczeniem co grozi za utrudnianie czynności
    kontrolnych.

    Kontroler wie, że klient albo billingi ma albo może je dostać. Więc
    "prosi" o przedstawienie tychże.
    Prawo podatkowe zakłada, że to podatnik musi udowodnić, że koszt był
    faktycznie związany z przychodem (proszę bez komentarzy o domniemaniu
    niewinności, tu się udowadnia prawo od czegoś a nie brak winy, to jest
    zgodne z konstytucja i nawet z ideą państwa prawa).

    Albo podatnik wyciągnie billingi sam, albo będzie miał sprawę karną.
    Ale co kto lubi.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2010-02-11 10:28:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 08:23, Maddy wrote:
    > [...] Prawo podatkowe zakłada, że to podatnik musi udowodnić, że koszt był
    > faktycznie związany z przychodem [...]

    W kwestii formalnej.

    Nie "związany z przychodem" tylko "poniesiony w celu osiągnięcia
    przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów".

    Prawie to samo ale IMHO obejmuje nieco większą kategorię kosztów.
    Czyli telefon do domu "Zośka wyłącz żelazko bo nam się chałupa spali i
    nie będzie gdzie prowadzić DG" też teoretycznie ma szansę się załapać na
    KUP. ;-)

    Piotrek

  • 15. Data: 2010-02-11 10:36:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-02-2010 11:28, Piotrek pisze:

> [...]
    > Czyli telefon do domu "Zośka wyłącz żelazko bo nam się chałupa spali i
    > nie będzie gdzie prowadzić DG" też teoretycznie ma szansę się załapać na

    Telefon do domu, to nie koszt. Telefon do miejsca prowadzenia DG - jak
    najbardziej .

    Prawie to samo, ale... :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2010-02-11 10:46:50
    Temat: {offtopic] [flame] Re: jednoosobowa działalność a dwa telefony
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 11:36, Maddy wrote:
    > Telefon do domu, to nie koszt. Telefon do miejsca prowadzenia DG - jak
    > najbardziej .
    >
    > Prawie to samo, ale... :-)

    Jeśli pozwolisz to nie zgodzę się.

    Abstrahując od prawdopodobieństwa wystąpienia takiego scenariusza - żona
    może być aktualnie w domu, mąż w delegacji, zaś niewyłączone żelazko w
    miejscu prowadzenia działalności.

    Wtedy koszt telefonu wykonanego do *domu* będzie jak najbardziej KUP. :-P

    Pasuje?

    Piotrek

  • 17. Data: 2010-02-11 15:50:13
    Od: Arek <a...@g...pl>

    A co z osobami które prowadzą działalność z domu?
    Arek

  • 18. Data: 2010-02-11 16:41:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arek w
    qh.googlegroups.com>:

    > A co z osobami które prowadzą działalność z domu?

    Wystarczy wstać i wyłączyć żelazko -- nie trzeba dzwonić ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2010-02-11 20:33:53
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Maddy pisze:

    > Telefon do domu, to nie koszt. Telefon do miejsca prowadzenia DG - jak
    > najbardziej .

    no dokładnie. w bilingach nie ma informacji, czy dzwoniłeś z prośbą "o
    włączenie ziemniaków na obiad" czy dzwoniłeś, żeby sprawdzić, czy
    poprawnie ci się włącza sygnał faksu na nowym urządzeniu, które masz w
    domu .... tfu ... miejscu prowadzenia DG.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 20. Data: 2010-02-11 22:20:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010, Budzik wrote:

    > Użytkownik s...@a...pl ...

    > a jesli nie?
    > a jak Us to sprawdzi czy mam trzeci? Zapyta?

    Tak.
    Sprawdzone eksperymentalnie (parę lat temu miałem kontrolę).
    Pytali, mam :P

    pzdr, Gotfryd