eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijeszcze raz - wynagrodzenia grudniowe wypłacane w styczniu › Re: jeszcze raz - wynagrodzenia grudniowe wypłacane w styczniu
    From: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jeszcze raz - wynagrodzenia grudniowe wypłacane w styczniu
    Date: Sun, 4 Jan 2004 17:38:22 +0100
    Sender: r...@o...pl@pa152.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > [...]
    >
    > Ależ nie - IMO nie ma powodu :), tak jak ktoś pisał wyżej - policzyć
    > "dobrze". Ja się tylko sprzeciwiałem koncepcji, że *możliwość*
    > odliczenia niewłaściwej ilości "kosztów" o czymś świadczy :)

    Gotfrydzie nie zgadzam się z twoim stanowiskiem.

    Płatnik sporządzając informację PIT-11 jest zobowiązany wykazać rzeczywiste
    wartości wynikające z zaistniałego w trakcie roku podatkowego stanu
    faktycznego tj. kwoty przychodów uzyskanych przez pracownika, potrąconych na
    tę okoliczność kosztów uzyskania w wysokości faktycznie uwzględnionej przy
    poborze zaliczek, a w efekcie wynikający z tak obliczonego dochodu należny i
    pobrany z tego tytułu podatek ( sumę pobranych zaliczek ).
    Informacja PIT-11 nie ma w żadnej mierze ostatecznego charakteru i zawiera,
    jak sama nazwa wskazuje, jedynie informacje o określonych wielkościach
    uzyskanych i zastosowanych wobec pracownika w trakcie roku podatkowego,
    stanowi więc potwierdzenie stanu rzeczywistego.

    Dlatego ewentualne koszty uzyskania przychodów przysługujące podatnikowi na
    podstawie art. 22 ust. 2, 2a, 11 ustawy PDOF w wysokości innej niż to
    wynika z informacji PIT-11 winne być uwzględnione przy okazji rozliczenia
    rocznego podatku dochodowego od osób fizycznych.

    pozdrawiam
    Ryszard