  • Data: 2004-02-18 18:28:45
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dywagacja:

    No dobra, to ja też podywaguję ;-)

    > - klient być może nie chce f-ry, ale pomińmy ten element

    Raz:
    To zależy co się sprzedaje - jeśli "usługę telekom." to klient
    może sobie nie chcieć, a nic nie stoi na przeszkodzie aby
    takową wystawić bo jak wiadomo nawet nie musi jej podpisać.
    Faktem jest natomiast, że mamy tu niestety pewien problem
    z datami.

    BTW (skojarzenie "na gorąco")- może gdzieś tu tkwi (częściowa)
    odpowiedź na nieśmiertelne pytanie "co grozi za
    niepodpisane FV"?

    Dwa:
    Zastanawiam się czy we wszystkich przypadkach taka FV/r-k
    jest rzeczywiście potrzebna - pan minister w odniesieniu do
    kasy wymaga tylko jednoznacznej identyfikacji transakcji, więc
    jeśli przez przypadek charakter DG byłby taki, że 1klient=1transakcja
    (np. abonament roczny) to chyba wystarczy samo nazwisko wpłacającego.

    > - klient wpłacił "na konto" (jak to się nazywa, "wpłata gotówkowa" ?
    > w każdym razie - "nie przelewem") i jest ból: taka wpłata NIE
    > JEST zwolniona od "nabicia na kasę", AFAIK...

    IMHO jest (albo mam nieaktualne rozp.):
    "...za które to czynności zapłata w całości następuje _za pośrednictwem_
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika..."
    Wpłata gotówkowa w okienku na "pośrednictwo" banku się ŁAPIE.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix