  • Data: 2005-08-13 09:44:28
    Temat: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Cavallino,

    Saturday, August 13, 2005, 11:30:25 AM, you wrote:

    [...]

    > Jakim cudem, skoro z roku na rok ta pożyczka rośnie?

    Ba! System emerytalny nadal nie jest szczelny, niestety. I 80%
    emerytów głoduje a 20% żyje ponad stan... O wyciekaniu pieniędzy z
    systemu można grube tomy pisać. Szkoda tylko, że łatanie odbywa się na
    oślep...
    A pożyczka będzie rosnąć do czasu, gdy zaczną się wypłaty z OFE - ale
    rośnie z przyczyn demograficznych.

    > Jesteś przekonany że będzie zmniejszać?

    Musi - zaczną się wypłaty z OFE i udział ZUS w wypłacanych emeryturach
    zmaleje. I od tego momentu należy podnosić udział systemu kapitałowego
    w składkach a zmniejszać udział ZUSu. Ale to się dopiero może _zacząć_
    za kilkanascie lat.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl