  • 11. Data: 2004-01-16 13:42:52
    Temat: Re: konto firmowe-prywatne przelewy???
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 15 Jan 2004 13:37:48 +0100, w <bu61ib$j9$1@news.onet.pl>, "SP9LWH"
    <s...@a...pl> napisał(-a):

    > Akurat ZUS i PIT można płacić z prywatnego.
    > Tylko VAT , CIT, itp. nie

    Dlaczego w przypadku jednoosobowej DG VAT-u niby nie można z prywatnego?

  • 12. Data: 2004-01-20 12:05:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, SP9LWH wrote:

    >+ Użytkownik "olek" <o...@p...onet.pl> [...]
    >+ > co innego gdybys z prywatnego konta placil podatki albo zus to ktos muglby
    >+
    >+ Akurat ZUS i PIT można płacić z prywatnego.

    Zgoda.

    >+ Tylko VAT ,

    A to dlaczego ?? ;)
    Zakładam że mowa o DG OF !
    I że mowa NIE o S.C. :)
    (uwaga: grozi "pytaniem Karola" :))

    >+ CIT, itp. nie

    No, jak spółka prawa handlowego to ZUSu z kont "osobistych" też
    płacić nie może, bo niby z czyich ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-01-20 14:22:14
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

    :):):)

    > Wiesz że np. mi niezłego ćwieka zabiłeś ?? :)
    > Bo jest tak: przelewam sobie od czasu do czasu małe conieco :) na
    > konto osobiste. Bank kasuje mnie za to, przykładowo - 1 zł.
    > Co by się stało jakbym zamiast "sobie" (do czego mam oczywiste prawo
    > i opłatę za przelew bez żenady daję w koszt) wypłacił mojemu
    > wierzycielowi ?...

    a jak ksiegujesz kwote przelewu w KPiR, w koszta?
    ja dopiero zaczynam i nie wiem jak operacje typu 'wyplata w bankomacie',
    przelew z firmowego na prywatne, zasilenie rachunku ksiegowac. (1os. DG,
    KPiR). slyszalem ze WSZELKIE operacje na koncie firmowym musza byc ujete w
    KPiR..

    Domino

  • 14. Data: 2004-01-20 14:49:26
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Dlaczego w przypadku jednoosobowej DG VAT-u niby nie można z prywatnego?

    Podstaw prawnych nie znam!
    tak mi "na gębę" powiedziała Pani ze skarbowego:-(

  • 15. Data: 2004-01-20 23:39:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, Domino wrote:
    [...]
    >+ a jak ksiegujesz kwote przelewu w KPiR, w koszta?

    Na podstawie wydruku ("własnego") transakcji (z Inteligo
    lub mBanku - mam oba). Za "numer dokumentu" wpisuję
    identyfikator transakcji, ew. jego końcówkę :]
    Dyskusje znajdziesz w groups.google.pl -> zaawansowane :),
    IMHO:
    - za dowód uznaje się "dowody opłat bankowych i pocztowych"
    - dowody "inne" (czyli nie f-ry itp) powinny być oznaczone
    "numerem albo w inny sposób", tak aby je dało się
    przypisać do transakcji.
    - co do uznawania "wydruku własnego" za "dowód księgowy"
    nie jest znany opis żeby ktoś się SKUTECZNIE przyczepił,
    w końcu nie ma różnicy między sfałszowaniem "dowodu bankowego
    z pieczątką" :) a np. f-ry wewnętrznej.
    Dla porządku: owszem, strony w wydrukami transakcji
    "księgowalnych i podatkowozależnych" (koszty przelewów,
    dochody z odsetek, wpłaty na ZUS...) parafuję i stempluję :)
    - jest pieczątka i podpis ? ;)

    Co prawda były zastrzeżenia że przecież uzytkownik systemu
    bankowego NIE WIE jakie są zasady numeracji transakcji
    (pal licho argument że zasad numeracji faktur kontrahenta
    też nie zna :>) - ale na pytanie "w szczególności nie
    wiesz, czy jest on unikalny" :) "więc co zrobisz albo
    jak wytłumaczysz się na pytanie co będzie jak ujrzysz
    dwa jednakowe id ?" - odpowiadam: "to samo, co w przypadku
    jak będę miał dwa 'rachunki z dnia'" :> - "mianowicie
    poszukam *dodatkowego* 'sposobu' różniącego je" ! :)

> [...]
    >+ KPiR). slyszalem ze WSZELKIE operacje na koncie firmowym musza byc ujete w

    Nie żartuj.
    Gdzie słyszałeś ?? ;)
    Przelewy "z firmowego na osobiste" (i vice-versa) nijak się
    do KPiR nie łapią - niby czemu ?? Opisuj "zaliczka z dochodu" :)
    albo właśnie "dopłata do strat :>" i już.
    BTW: jedne i drugie są "prywatne" ! Jak mi powiesz że masz
    "państwową" firmę to ci nie uwierzę ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-01-20 23:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, SP9LWH wrote:

> [...]
    >+
    >+ Podstaw prawnych nie znam!
    >+ tak mi "na gębę" powiedziała Pani ze skarbowego:-(

    A powiedziała może kto jest *podatnikiem VAT* ? :)

    Bo ja z czymś podobnym dawno temu wyskoczyłem, no i (chyba
    Karol) mnie skutecznie zgasił powyższym pytaniem... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-01-21 00:06:54
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2004 00:39:33 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Przelewy "z firmowego na osobiste" (i vice-versa) nijak się
    >do KPiR nie łapią - niby czemu ??

    Ale prowizja od takiego przelewu już tak.

    Środki na koncie "firmowym" znalazły się w związku z prowadzeniem
    działalności gospodarczej.
    Inaczej mógłbym je wydać bez ponoszenia kosztów.

    Robię raz w miesiącu przelew tytułem
    "wynagrodzenie" i prowizję ( 1PLN) zaliczam do kosztów.

    BAH

  • 18. Data: 2004-01-21 08:54:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, BAH wrote:

> [...]
    >+ >do KPiR nie łapią - niby czemu ??
    >+
    >+ Ale prowizja od takiego przelewu już tak.

    Przeciw temu nie protestuję :)
    Tylko poprzednikowi "ktoś powiedział że WSZYSTKIE operacje
    na koncie trzeba wpisać do KPiR" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 19. Data: 2004-01-21 20:15:25
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

    > Przeciw temu nie protestuję :)
    > Tylko poprzednikowi "ktoś powiedział że WSZYSTKIE operacje
    > na koncie trzeba wpisać do KPiR" :)

    ten 'ktos' 10lat zajmowal sie ksiegowoscia w firmach (ksiegi rach. itp.),
    ale w tym temacie jest chyba malo zorientowany. mowi, ze wszelkie operacje
    na koncie traktowane sa jednakowo bez wzgledu na to kto np. wplca pieniadze
    na firmowe konto. pokaze mu wydruki tych postow na dowod ze sie myli :)
    dzieki

  • 20. Data: 2004-01-22 13:56:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, Domino wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ten 'ktos' 10lat zajmowal sie ksiegowoscia w firmach (ksiegi rach. itp.),
    >+ ale w tym temacie jest chyba malo zorientowany.

    Jakiś kwadrans temu odpowiadałem fartowi w kwestii "lekarskiej",
    to chyba właśnie ta kategoria :) czyli "laryngolog od okularów" :)
    Problem nie w tym że on nie jest fachowcem, tylko w tym że on
    (ten "ktoś") nie wie w czym fachowcem jest a w czym nie :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)