    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Date: Thu, 28 Oct 2004 00:59:59 +0200

    On Wed, 27 Oct 2004, livia wrote:

    >+ czekajcie, bo ja czegoś nie rozumiem.
    >+ Gotfryd, ja nigdy nigdzie nie napisałam, że uS ma prawo mi sprawdzić konto
    >+ osobiste. A poszła ty...

    Cytat:
    "Ma, np. musisz powiadomić urząd o każdym swoim koncie bankowym."
    Ja nie wiem co MYŚLAŁAŚ że piszesz. Ale wyszło...co wyszło :)

    >+ Pisząc wszystkie mam na myśli firmowe, bo przecież o tym rozmawiamy.

    Nie no, pytanie było jasne :) a odpowiedź brzmiała "wszystkie".
    Zauważ że prowadzący DG nie może sobie pozwolić na "przybliżenia",
    bo często jest traktowany jako "prowadzący bez wnikania w szczegóły"
    właśnie. Ja wiem... jak drzewo chce wyciąć na przykład... :]
    Ale dobrze, już "poszła" :)

    [...]
    >+ Jak bardzo narozrabiasz i wplączesz się w jakąś aferę gospodarczą to na
    >+ wniosek prokuratora przyjdą ci nawet zobaczyć jak mieszkanie sprzątacie i czy
    >+ kurze za szafą sa dobrze wytarte.

    Zgoda.
    [...]
    >+ A co do kasy, to mam na myśli także firmową. A nie twoją prywatną.

    Zrozum, ja FIRMOWĄ kasę mam we własnej kieszeni. Nie mam innej.
    Drukarkę czy skaner kupowałem z owej "kasy" właśnie. A pieniądze
    pobrałem z któregoś konta - być może firmowego - do onej "kasy"
    (tak, to ja na .prawo śmiałem twierdzić że do października 2003
    kupowanie "na kartę" było w Polsce zabronione. Przez żelazną
    logikę oczywiście :) a nie przez prawo :))

    >+ Nie
    >+ wszystkie firmy mają sprzedaż detaliczną. A więc fiskalki nie posiadają.
    >+ Jednak operacje finansowe w tych firmach nie są prowadzone jedynie przy pomocy
    >+ kont bankowych.

    Owszem. Wynagrodzenia za umowy osobiste reguluję "z ręki", za
    nabycie sprzętu od OF płaciłem "z ręki"... znaczy z i do firmowej
    kasy. W kieszeni lub portfelu.
    Chcesz mi powiedzieć że to NIE BYŁY "firmowe przepływy środków" ?

    >+ Tą podstawę prawną Ci znajdę. Dotyczy to chyba KPIR. Ale nie jestem do końca
    >+ pewna.

    No dobrze, postoimy w kolejce :)
    Na PK to bym się spodziewał... ale KPiR ?

    >+ Ale przepis pamiętam doskonale bo oczy szeroko otwierałam na widok paradoksu.
    >+ Nie musze ewidencjonować obrotu finansowego, ale kasę muszę mieć i na wniosek
    >+ urzedu udostępnić.

    Ykhm. A nie dotyczyło to przypadkiem "lombardu albo innej specyficznej
    działalności" ?

    >+ Tak samo jak przy pełnej księgowości musze wystawiać druki
    >+ KP i KW. Jednak ich nie księguję, chyba, że stanowią samodzielny dokument w
    >+ zamian za fakturę lub rachunek. To samo dotyczy przepisów o przepływie
    >+ pieniędzy. Chodzi o te umowne 1000Euro pojedynczej tranzakcji finansowej.

    Uchylone AFAIK.
    Od 1.V.2004. Aktualnie coś 15 000 Eu "od transakcji".

    >+ A więc skoro wystawiasz KP i KW i obowiązją cię przepisy dotyczące
    >+ limitowanych przepływów w systemie pozabankowym to kasa również Cię
    >+ obowiązuje. Chociaż jej nie ewidencjonujesz księgowo. To nie ja to wymyślam.

    Hm. No nic: będzie przepis będziemy myśleć :)

    >+ życzę zasobnych kopert TPSA

    :)

    >+ pozdrawiam Maja - pokorna

    E tam. Proszę uprzejmie nie wzbudzać w grupowiczach poczucia
    robienia ci krzywdy ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)