    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty energii, telefonu itd....
    Date: Sun, 21 Aug 2005 00:38:02 +0200

    On Sat, 20 Aug 2005, Kalina wrote:
    [...]
    > Cóż, chyba muszę się tu z Tobą nie zgodzić :(
    > Wyrwałeś moim zdaniem z kontekstu ten fragment rozporządzenia.

    Pomyliłem wątki :(

    Miałem w pamięci wątek "faktura za Internet na osobę fizyczną"
    i odliczanie CZĘŚCI wydatku (czego dotyczy rozporządzenie).
    Za zamieszanie przepraszam i wnoszę o łagodny wymiar kary, ale
    nie obiecuję że się nie powtórzy ;)

    > wpadł pkt 7, czyli Twój cytat). Chodzi tu o sytuację, gdy prowadzisz np
    > działalność w domu i część lokalu przeznaczasz na DG.

    ...tak, tak tak. Przełączanie wątków mi wysiadło :[

    I niniejsze NIE DOTYCZY TEMATU - ale skoro się zaczęło:

    > Przy kasowości nigdy memoriał !!!! Tam jak nie ma zapłaty, to nie ma kosztu.

    Kiedy *w razie* jeśliby wątek *miał* dotyczyć czegoś takiego jak
    "dzielenie kosztu wg rozporządzenia" to IMO nie masz racji.

    Na tej samej zasadzie w oparciu o którą MIMO stosowania zasady
    memoriałowej stosuje się kasowe zaliczenie tych kosztów których
    dotyczą przepisy szczegółowe.
    *Przepis szczegółowy ma pierwszeństwo* (chyba że jest sprzeczny
    z aktem wyższego rzędu).
    Ale ustawa ustanawia zasady i *nie zabrania* dopuszczenia innych
    zasad - więc jak przepis szczegółowy stanowi że coś zaliczamy
    kasowo - to tak jest.
    U wszystkich.
    U "memoriałowców" również.
    I jak przepis szczegółowy stanowi że coś zaliczamy memoriałowo
    to tak TEŻ JEST. Również u wszystkich.
    A więc i u kasowców.

    Co niby było nie tak w powyższym wywodzie, nie licząc faktu że był
    on OT choć TG ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)