  • Data: 2006-10-30 07:38:59
    Temat: Re: koszty inicjacyjne DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Oct 2006, Grzegorz wrote:

    > I jeszcze jedno: a gdzie w updf jest powiedziane, że kosztem jest wszystko co
    > służy osiągnieciu przychodu wydatkowane PO rozpoczęciu działalności????

    A dlaczego do mnie (na mój post) piszesz z *takim* pytaniem?
    Setki razy podkreślałem że ustawa zasadniczo stawia jeden warunek:
    poniesienie "w celu". Jeśli można uzasadnić że w momencie wydawania
    pieniędzy mieliśmy na uwadze cel który przyniósł przychód to ten (podstawowy)
    element mamy zaliczony.
    Opłata za rejestrację DG *jest* ponoszona "w celu", z zamiarem.
    No to pytałem: "dlaczego by nie"!
    Co akcentowałem - to konieczność wykazania legalności takiego działania.
    Bo IMO nie można kupić hali, zatrudnić 120 ludzi, kupować materiały do
    produkcji i twierdzić że "nie prowadzi się DG bo produkuję na magazyn".
    Dlatego uważam, że jeśli nabędzie się osprzęt (wyposażenie) przed
    rozpoczęciem DG, to nie można twierdzić że kupiło się je "w celu DG",
    bo taki zakup *sam w sobie* byłby już "prowadzeniem" (więc byłby dokonany
    *po* rozpoczęciu, tyle że nielegalnym :>).
    Ale opłaty urzędowe, z mocy przepisu ponoszone przed rozpoczęciem DG,
    w sposób oczywisty spełniają oba warunki (nie są prowadzeniem DG a służą
    uzyskaniu przychodów z DG), więc przeszkód nie widzę.
    A zapis "każdy na własną odpowiedzialność" jest uzasadniony osobistą
    odpowiedzialnością właśnie :)

    pzdr, Gotfryd