    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiega przychodów-rozchodów
    Date: Fri, 7 Feb 2003 14:14:52 +0100

    "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b20a8c$qdj$1@news.onet.pl...
    > Witam grupowiczów
    >
    > Mam takie pytania:
    >
    > 1)
    > Mam stary komputer i chce go wciagnac na firme, wiem ze musze to zapisac w
    > ewidencji srodków trwalych, ale czy ma to byc umieszczone równiez w
    ksiedze?

    Nie musisz. jesli nie jest to jakis "superkomputer" tylko "zwykly PeCet",
    to wyceniasz go wg wartosci obecnej i jak nieprzekracza 1000 PLN
    to nawet do ewidencji wyposazenia niemusisz wpisywac.

    A co doksiegi - przeceiz chcesz by byl kosztem - wiec jak inaczej ?

    > 2)
    > Jak w ksiedze wpisuje sie faktury zwiazanych z paliwem?
    > Czy nalezy ten fakt zapisac jako sume calosciowa, czy kazda fakture z
    > osobna?

    Zalezy od tego do czego to paliwo ma byc.

    czy do samochodu i jesli tak to czy jest w ST a jesli tak to czy jest
    "osobowy"...

    > 3)
    > Które ze skladek odprowadzanych ZUS-owych powinno znalezc sie w ksiedze?
    > Które z nich mozna wprowadzic w koszty dzialalnosci?

    "pracownikow".
    Skladki swoje umieszczasz w pit-5

    > Prosze o pomoc, bede bardzo wdzieczny [ot - chyba teraz jest ladnie
    > napisane]

    o wiele lepiej...

    > Pozdrawiam
    > Marek Gazda